Сегодня: 19 | 04 | 2024

ПЛАН – КОНСПЕКТ Тема : Застосування техніки спеціального призначення при гасінні пожеж та ліквідації аварії

ПЛАН – КОНСПЕКТ Тема : Застосування техніки спеціального призначення при гасінні пожеж та ліквідації аварії

ГРУПОВОГО ЗАНЯТТЯ 1

Тема : Застосування техніки спеціального призначення при гасінні пожеж та ліквідації аварії

План заняттяя.

1.  Застосування основних пожежних автомобілів з спеціальними засобами пожежегасіння

2.  Застосування пожежних танків

3.  Застосування спеціальних пожежних автомобілів

1.  ПА АЕРОДРОМНИХ СЛУЖБ.

Призначені для гасіння пожеж літаків, рятування людей, та екіпажу,

Гасіння розповсюдженого палива та проведення інших аварійно – рятівних робіт в районі аеродрома.

Підрозділяються:

-  Стартові

-  Основні

-  Аварійно – рятівні

1.1.  Стартові – призначені для гасіння пожеж літаків в початковий період пожежі до прибуття основних ПА основного гасіння. Вони постійно несуть службу з о/с на взьотно-посадочній смузі

АА-40(131)139 – розроблен на базі АЦ-40 (131)137.

АА - автомобіль аеродромний

40- Q нас л/с

131- шасі ЗІЛ 131

139- модель

ТАКТИКО-ТЕХНІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Знаходиться під відкритим небом в різний період року. Цьому має електрозігріватель, сумарной потужністю 12 кВт

2*5 кВт – цистерна (трубчасті марки НВ-315 )

1 кВт – кабіна б/р - маркі ТС 1000

1 кВт – насосний відсік

Питання від зовнішній мережі 220 В має позаду штепсельну розетку, к котрій підходять (допоміжні насосні відділення зігрівається вихлопними газами ДВС - в батареї) вилка зі шнуром. Якщо їде вилка – видер живається з роз`єма, котра зачиняється кришками. Під переднім бампером є колектор для з`єднання 3-х ГПС-200- для гасіння розлившегося палива або покриття взльотної смуги ПМП.

Вивозять 2 установки СЖБ

-  СЖБ – 50 – переносна

-  СЖБ – 50 – стаціонарна

Призначена для гасіння пожеж в закритих відсіках літаків, кабінах, під канатних просторах двигунів, а також електроприладів під напругою

Отруйний склад

-  Резервуар

-  Баллон з стиснутим повітрям або азотом \/=5л.

Р=15 мПа (150 кгс/см )

-  Редуктор

-  Катушка з гумовим шлангом(1-кін. З стволом, 2-з резервуаром)

-  Раструб (ствол)

Приведення в дію: розмотати шланг відкрити вентиль балона, відкрити вентиль к шлангу.

Рраб резервуару = 9 кгс/см (0.9 мПа)

Рп. клап. = 11 кгс /см (1.1 мПа)

СЖБ – 150 встановлюється в передньому відсіку кузова ПА

ІНШІ ТТХ

-  Wцист. = 21

- Wтпо = 150 л

- Олаф. ств. = 20 л/с

-  Qлаф. ств. = 12 м/мин

-  Qструм = 60 м

-  Lструм = 10 м

-  Lмах = 80 км/ч

Базові шасі ЗІЛ – 131

На автомобілі вивозиться дискова пила ПДС – 400 для різки металічних конструкцій Q = 180 мм/с

Основного гасіння – для гасіння розвинутих пожеж самоістов або в аеродромі випробовуються в великих аеродромах та монтуються на автомобілях високої прохідності.

К ним відносяться:

-  АА-60(543)-160

-  АА-60(7310)-160.01

-  АА-70(7310)-220

Шасі високої проходи мості на спеціальній рамі розміщується ємність состав та тумб з відсіками для пожежного обладнання.

АА-60(7310)160.01

Коротке Т. Т.Х.:

- Базове шасі МАЗ 7310

-  колесна формула 8*8

-  двигун дизельний 4-х такт ний

-  N дв = 386 кВт

-  Nдв насоса ЗІЛ – 375 N = 132,4 кВт; nв=300 об/мин

-  насос ЦБН ПН-60

-  Wцист = 12000 л

-  Wпо = 900 л

-  Qл/ств =60 л/с

-  Lл/ств = 36 м³/мин (к=8÷10)

-  Lстр = 70 м

-  Vмах = 60км/ч

-  Gполн = 42,49 т

Насос з двигуном розміщен по заду, там де й розміщена система пневмоуправління двигуна, насосом з лафетними стволами вентиляції ВПК. Живлення системи пневмоуправління здійснюється від пневмосеті автомобіля, так й від компресора автономного двигуна ЗІЛ – 375

Поворот лаф/стволом здійснюється гідроприводом

-  в горизонтальній площині - 200°

-  вверх - 60°

-  вниз - 7°

АА-60(7310)160.01

- цистерна має горловину з зварюваними штуцерами для з`єднання напірних рукавів під час наповнення цистерни водою від водопровідної мережі без включення пожежного насоса. Хвильоломи, контрольна трубка, відстійник з пробкою ззовні цистерна має термоізоляцію

-  кузов цільнометалевий, кріпиться к кронштейнам вантажної рами. В відсіках кузова пожежного обладнання .

-  на насосі пінозмішувача ПЗ 5 при подаванні піни на ствол, стрілка дозатора становиться на 5

-  в задній частині відсік встановлено насос ПН-60, двигун ЗІЛ 375, для його приводу з карданним валом паливна система, система пневмокерування двигуном, насосної установки та лафетним стволом, а також вакуумна система

Для зручності обслуговування двигуна і ПН автомобіль обладнано окреми робочими майданчиками, 3-ма дверима зйомним дахом

АА-40 (43105)189 Камаз

-  N дв = 154 кВт

-  Ком - 71

-  Wб/р = 3 чел

-  Wн2о = 3950 л

-  Wпо = 250 л

-  V = 85 км/ч

Щітки керування лафетним стволом запорною арматурою ВПК, запуску двигуна насосу включення зцеплення та контроль за роботою агрегатів знаходяться праворуч та ліворуч в кабіні автомобіля, насосному відсіку та у лафетного ствола.

Для обігріву в зимовий період цистерна, насосний відсік обігріваються електричними опалювачами

АА-60(543)160 випускався раніше, але на озброєнні є базове шасі МАЗ-543 різниця від АА-60(7310)160.01:

-  менше габаритні розміри

-  для приводу ПН використовується базовий двигун

-  Wцист. = 1100 л

- Wтпо = 800 л

- Олаф. ств. = 40 л/с

-  Qпенолаф. ств. = 24 м³/мин

-  Gполн = 40,472 т

АА-60(7310)220

Новий сконструйований на базі МАЗ 7310, збільшено тактичнв можливості. Працює в наступних режимах:

-  подача води

-  подача піни

-  подача порошка

-  одночасна подача води, піни, порошка

-  час видачі воли і емульсії по 4-5 хв.

-  час видачі порошку –34 хв.

-  вантажопідйомність 19 т

-  Gполн = 45 т

-  Б/Р 4 чол

В перспективі на шасі МАЗ 7310 допоміжний, рятувальний для евакуації людей з літака та локалізації горіння в зоні аварійно рятувальних робіт. На даху встановлено поворотній устрій з одним коліном від АЛ – 30 на кінці диск пили для вирізу пройому, лафетний ствол, драбина для спуску на землю з автомобіля.

АА-40 (43105)189 на базовому шасі

Камаз - 43105 замість АА-40(131)139 колісна формула 6*6 габаритні розміри :

1.  довжина 9300

2.  ширина 2500

3.  висота 3600

4.  маса з повним навантаженням 15530

5.  насос ПН 40 УА

6.  цистерна для води 39500

7.  бак для ПУ 250

-  N дв = 154 кВт

-  Qл/ств = 40 л/с

-  Lл/ств = 38 м³/мин

-  V = 85км/ч

-  Б/Р 3 чол

8.  дальність струменю води 70 м, піни 40 м

Під переднім бампером колектор для 3-х ГПС-600 вогнегасник ОП-100 1шт,

Пилка дискова ПДС –400 1шт, установка СЖБ 50 2 шт, електроопалювачи кабіни б/р та цистерни 12 кВт.

ПОЖЕЖНІ АВТОМОБІЛІ ПОРОШКОВОГО ГАСІННЯ

Призначені для гасіння пожеж на промислових об`єктах під час ліквідації горіння лужних металів, ГЖ та ЛВЖ, а також для гасіння нафтових та газових фонтанів.

В якості вогнегасячого средства порошки.

-  ПСБ (на основі бікарбоната натрію)

-  ПС 1 (на основі кальцірованої соди - для гасіння лужних металів)

-  П 1 та ПФ (на основі сульфату та фосфату амонію - для гасіння тліючих металів)

Марки :

АП-2(130)148

АП-3(130)148

АП-3(130)148 А

АП-0.7(66)122

АП-5(53213)196

АП-4(43105)222

(43101)

АП-3

Цей автомобіль виготовлений на базі АП – 3 (130)148

Відмінності : не має компресора, а замість нього встановлено 5 балонів з стиснутим повітрям V8= 50л Р8=15¼16 мПа, що дає змогу звеличити робочий тиск транспортировки порошку до 0.39¼0.41мПа та покращити його тактичні можливості

ЗАГАЛЬНИЙ УСТРІЙ

-  базове шасі ЗІЛ – 130, кабіна водія та бойового розрахунку має 3 місця, в даху 2 вентиляційних люка з кришками

-  ложемети – 2 шт служать для кріплення кузова та цистерни

-  цистерна (V=3900л, L =2775мм d обечайки = 1400мм, P=0.2мПа) зварювальна складається з обечаток та електричних днищ. Засипають порошок до 3000-3200 кг

Внутрі цистерни встановлені :

1.  аероднища – які покращують аерацію порошкових складів

2.  повітряводи які підводять стиснуте повітря під аеродніще, та сифонні трубки для транспортування порошков к лафетному та ручним стволам

3.  люк (зверху має сітку служить для засипки порошку)

4.  люк (в нижній частині – для очищення цистерни, та 2 отвора з пробками для зливу кондесата із під аеродніща )

Кузов (встановлен ліворуч та праворуч від цистерни на кронштейнах та виконан разом з ложементами) має відсіки в котрих розміщено

-  щиток керування

-  запасне колесо

-  пож. обладнання

Щиток керування – розміщен у передньому відсіку ліворуч від кузова. Ричаги керування та крани щитка керування назначені для:

-  подачі стиснутого повітря в цистерну з вогнегасячим порошком

-  подачі порошку в лафетні та ручні стволи

-  продувки рукавів та стволів стиснутим повітрям від залишків порошку

Після закінчення роботи.

Пожежне обладнання встановленні 2 шлангові катушкі L= 30м, Æ=38мм, 2 катушки по 30м встановленні в відсіках

Крім цього:

-  інструмент для різки електропроводок

-  порошковий вогнегасник

Система пневмопорошкових комунікацій:

1.  цистерна

2.  5 балонів з тиснутим повітрям

3.  колектор

4.  редуктор

5.  шарові крани

6. Зворотні клапани для запобігання попадання порошку у систему повітряводу

7.  гумотканеві та металічні трубопровіди

8.  лафетні та ручні стволи

РОБОТА

При відкритих вентилях балонів стиснуте повітря з тиском до 15-16 мПа

По трубопровіду через відкритий вентиль колектора попадає в редуктор, який знижує тиск повітря до 0.39-0.41 мПа. Далі стиснуте повітря поступає під аеродніще проходя через пори стиснуте повітря переробляє порошковий склад у дію. Це трапляється в тому випадку, коли кінетична енергія стиснутого повітря більше сили ваги частинок порошку. Кут нахилу аероднища благопріятен руху порошку та його распиленню. Такий стан порошку називають псевдосжіженим. Якщо відкрити шаровий кран лафетного ствола то порошок через забірник сіфонной трубки поступить в лафетний ствол, Якщо відкрити шарові крани рукавних стволів, то порошковий склад поступить в р/стволи одночасно стиснуте повітря йде к манометрам. Для продувки трубопроводів, рукавів від порошку необхідно зачинити крани подачі порошку до рукавів та відчинити крани продувки. При цьому стиснуте повітря видавить залишок порошку

АП-0.7(66)122

Застосовується для гасіння пожежна промислових об`єктах

Шасі ГАЗ 66 (N=85 кВт, кол. формула 4*4, V=95км/г)

- 2ст. Резервуара V = 560 л кожний

-  4 балона з азотом або повітрям

-  редуктор пониження

-  трубопровід

-  катушки з гумовими шлангами

-  стволи 2 шт

ТТХ

-  Б/Р 2 чол

-  Маса вивозимого порошку

-  Qств = 5 кг/с

ПОЖЕЖНІ АВТОМОБІЛІ КОМБІНОВАНОГО ГАСІННЯ

В останній час стали використовувати метод комбінованого гасіння суть якого є в тому що йде подача одночасної або послідовної порції порошкута ВМП низької кратності.

Для використання комбінованого гасіння на ПА є пінні та порошкові пристрої

ВИДИ:

-  АКТ-0.5 /0.5(66)207

-  АА-70 (7310)220

-  АКТ – 3/2.5(133ГЯ)197

1. АКТ -0.5/0.5(66)207

Базове шасі ГАЗ 66-01

-  спец кузов

-  вогнегасячі пристрої

-  подвійного л/ствола

-  катушки рукавной

-  пневмопривід

-  системи відпрацьованих газів

-  поденне обладнання

ПІНОПОРОШКОВА УСТАНОВКА СКЛАДАЄТЬСЯ З :

-  4 сосуда ємністю по 250 л кожний

-  системи трубопроводів та крани

-  2 лафетних ствола

-  2 балона по 40 л з повітрям Р= 15мПа (для подачі порошку та піни). Кузов автомобіля відкритий це зручно для дозаправки. Видача порошку водного розчину ПО здійснюється стиснутим повітрям. Керування кранами видачі порошку та піни через лаф/стволи – дистанційне, здійснюється з пульта у лаф/ствола; а керування видачі о. с.на р/стволи – з пульта керування у рукавних катушках.

АКТ м. б.випробовуються в 3-х варіантах.

В комбінованому варіанті автомобіль вивозит:

-  порошку 500 кг

-  водний розчин ПО - 500 л

-  при тиску в сосудах 0.6-1.0 мПа

-  дальність струї : 1. лаф. ствол =20¼25 м

2. ручний ствол =8¼10 м

-  час роботи відносно здвойоним стволам 120/240 с

-  б/р 2 чол

АКТ – 3/2,5(133ГЯ)197 – Призначений для гасіння пожеж усіх видів пожеж пов`язаних з горінням ЛВЖ та ГЖ природного та зжиженого газів, твердих речовин, та тліючих матеріалів, електроустановок

-  шасі ЗІЛ 133-ГЯ

-  V=180 км/ч

-  Nдв=155 кВт

-  Gп=16820 кг

-  Води 2500 л

-  ПО-180 л

-  Порошка – 3000 кг

-  Рраб=150кг/см

ПН-ПНК-40/3

2 ступені : - Q=40л/с, H=10мПа

-Q=2л/с, H=3,5мПа

2. ЗАСТОСУВАННЯ ПОЖЕЖНИХ ТАНКІВ

Пожежний танк може бути використаний в різних кліматичних умовах з температурою від – 40 °С до + 40 °С. Зберігання машини з заправленою ємністю запускається з температурою повітря не нижче 0 °С

ПТ рахується пожежною машиною високої прохідності.

ПРИЗНАЧЕННЯ:

Для доставки до місця пожежі пожежного розрахунку, пожежно-технічного обладнання, вогнегасячих засобів для гасіння різних класів пожеж за допомогою води, піни та порошкуй для проведення аварійно-рятувальних робіт

ЗАГАЛЬНА БУДОВА:

-  базове шасі – танк –Т-54

-  бульдозер БТУ-55

-  кузов

-  кабіна Б/Р

-  цистерна для води

-  бак для піноутворювача

-  пожежний насос ПН-60Б

-  шиберна вакуумна система

-  система додаткового електрообладнання

-  водопінні комунікації

-  стаціонарний лаф/ствол

-  система протипожежного обладнання

-  система зв`язку

-  вогнегасник ОП-10

-  протипожежне обладнання

ТТД

-  Маса 43т

-  Екіпаж 2 чол(КВ, МВ)

-  Швидкість 10-45 км/год

-  Витрата палива 300-350 л/100 км

-  Запас ходу по паливу 170-200 км

-  Засоби зв`язку: радіостанція Р-173

-  Танковий переговорний пристрій Р-124М на 5 абонентів

-  Протипожежна система

1.  темодатчики 5 шт

2.  балони з складом 3.5-3шт по 2 л кожний

3.  маса заряду 3.5 в кожному балоні 1.45-1.6 кг

4.  вогнегасник ВВ-2-1шт

-  Насос ПН-60Б Q=60 л/с, dвс=125мм, dн=80мм, dмагістралі до лафетного ствола=100мм, Ннас=100м, n=2000 об/хв., пінозмішувач ПЗ-5

-  Вакуумна система-шиберний насос-привід вакуум-апарата від електродвигуна МП-54. Нвс=7м, tзап=35с

-  Ємність цистерни – 9000 л

-  Бак для піноутворювача 1100 л

-  Лафетний ствол – комбінований стаціонарний

1.  робочий тиск біля ствола 0.6 – 0.8 мПа

2.  Qв=40л/с

3.  Qп= 24м³/хв

4.  Lстр води = 60м

5.  Lстр піни = 36м

6.  кути повороту : в горизонтальній площині 210º,в вертикальній площині 75º

7.  керування стволом місцеве ручне дистанційне за допомогою гідроприводу, або ручне за допомогою ручного приводу

-  Дистанційний привід управління :

1.  Засувка із цистерни в насос

2.  Управління задвижкою лафетного ствола

3.  Переключення лафетного ствола ”вода-піна” – аналогічна

4.  Повороти лафетного ствола

-  Пожежно - технічне обладнання

1.  ГПС-600-2 шт

2.  Г-600 –1 шт

3.  РС-70 – 2 шт

4.  РС – 50 –3 шт

5.  КП – 1 шт

6.  Ізолюючі протигази(АСП, КІП)-2шт

7.  ВС – 125 –1 шт

8.  Л-60-1 шт

9.  СВ – 125 1 шт

10.ГП 70*50, 50*80, 70*80 мм

11.РТ – 80 – 2 шт

12.Вогнегасник ОП-10А

13.Рукава Ø 66(77)мм - 4 шт

14.Рукава Ø 51мм – 5шт

15.Вогнегасники :ВВ-5-2шт, ВП-10-7 шт

16.Рукава всмоктуючи d=125мм, L=4м–2шт

17.Рукава напірно-всмоктуючи d=80 мм, L=4м–2шт

Машину використовувати для гасіння сховищ та місць зберігання боєприпасів тільки з страхувальною зчепкою від другої одиниці техніки.

-Орієнтований час подачі води через лафетний ствол - 4хв.

- Орієнтований час подачі ПМП через лафетний ствол

- При установці на вододжерело 6 хв

- Без установки на вододжерело 4 хв

3. ЗАСТОСУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ПОЖЕЖНИХ АВТОМОБІЛІВ

Автомобіль АР-2(131)133

Призначений для доставки до місця пожежі б/р, напірних рукавів d=150, 110, 77 мм загальною довжиною відносно 1.56, 1.70, 2.20 км. Прокладки магістральних ліній на ходу, механізованої намотки рукавів в скатки, а також навантаження та транспортування їх з пожежі. Для подачі струї води або ВМП через лафетний ствол.

В кузові знаходиться

-  комплект стойок з капрованими роликами, пространство кузова на секціїв залежності від d - рукавів

-  ящики, закриваємі дверми, двері задніх ящиків в відкритому положенні утворює майданчик для входу в кузов та укладки рукавів.

Дах кузова зверху обладнаний дерев`яними трапами та відкидними поручнями, які в піднятому стані утворює огороджений майданчик, де можуть перевозитися використані рукава в скатці або навалом.

В передній частині даху встановлений лафетний ствол, керування котрим ведеться із кузова через люк даху.

Задня стінка кузова утворюється 2-мя широкими дверми, які при прокладці р/л в відкритому положенні закріплюються спеціальними фіксаторами рами на бічних стінках кузова.

Автомобіль обладнаний механізмами

-  механізм змотки рукавів в скатці попереду

-  механізм підйому рукавів в кузов(в задній частині АР)

РОБОТА

Опускання рукавів

1.  ручку разобщітельного крана в положення “відкрито”

2.  ручку крана керування в положення “пуск”

Під тиском стиснутого повітря видвігається щиток пневмоциліндра, який захватом приводить в рух товкача й опускає стрілу з люлькою. Після просування товкача 100/120 мм захвата штока виходить із зчеплення з товкачами, цьому він пружинами вертається в початкове положення. Стріла продовжує опускатися під своєю вагою при подальшому русі штока циліндру. Після укладки скаток рукавів в люльку піднімають їх.

Підйом рукавів

1.  рукоятку крана керування – “підйом”. Під тиском стиснутого повітря шток циліндра зміщується ліворуч. Стріла поворачівається до 115º, чим достігає підйом люльки, яка заходить в кузов. В момент зупинки стрілки в верхньому положенні відбувається товчок, якого достатньо щоб скатки рукавів змогли скатиться в кузов. Цьому ж сприяє і ухил рамки під кутом 30º к полу кузова. Регулювання даного кута здійснюється за допомогою 2-х болтів.

Допоміжне електрообладнання :

-  фара прожектор

-  сигнальна фара

-  задня фара

-  3 лампочки з плафонами для освітлення кузова

-  на кузові встановленні передні та задні фон арі

-  задні двері обладнані кінцевиками

АВТОМОБІЛЬ АСО-12(66)-90А

Призначений для освітлення місця роботи пожежного підрозділу на пожежі, забезпечує зв`язки штабу пожежогасіння с ЦППС та служить для доставки б/р та комплекта інструмента к місцю пожежі.

Загальний устрій:

-  базове шасі ГАЗ –66

-  кабіна б/р

-  стіл (встановлюється обладнання зв`язку)

-  сидіння – 3 місця

-  В системі вихлопу вмонтовано газова сирена

Кузов має 5 відсіків які зачиняються дверима :

В кузові розміщені :

-  електросилова установка (генератор до 12 кВт)

-  допоміжна трансмісія для приводу генератору. Включення генератору проізводиться із кабіни водія

-  клиноременева передача захисна металічним кожухом та огородженням

Включення електросилової установки з кабіни водія там розташовані: реостат генератора, кнопки збудження.

Зв`язок:

1.радіо зв`язок; гучномовна т/зв`язок

-  р/с пальма 57(56)Р1 та 57Р3 стаціонарні для зв`язку з ЦПСС

-  р/с переносна 63Р1

-  антена установка на даху автомобіля за допомогою траверса та 2-х коленої складаємої мачти

2.гучно мовний зв`язок

-  гучно мовна установка ГУ-20 М забезпечує зв`язок на 200-300 м

-  лорінгофони ЛЕМ-3

-  мікрофони ДЕМШ-1А – в кабіні водія

-  2 виносних мікрофони с катушкою та кабелем – дозволяють вести передачу на 50 м від АСО

-  2 виносних гучномовця ГР –1, підключені к гучно мовній установки до установки 2000м

3 Т/зв`язок

Т/апарат ТА-68 2 катушки з кабелем довжиною 200м

Включення телефону та мікрофону здійснюється на лінійному щитку зв`язку

СПЕЦІАЛЬНЕ ОБЛАДНАННЯ ЯКЕ ВИВОЗИТЬ АСО

-  Прожектори ПКН 1500(4-виносних, 1-стаціонарна)

-  Димовсмоктувач ДПЕ-7 з рукавами

-  Пила дискова

-  12 катушок з силовим кабелем,2 розгалудженні коробки для підключення погрібників

ДОПОМІЖНЕ ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ

-  проблискові маячки

-  плафони для освітлення відсіків кузова та кабіни б/р

-  патрони для лампочок на лінійному для його освітлення

-  розетка для підключення переносної лампи.

ТТХ АВТОМОБІЛЕЙ ТИПА АСО, АО ТА АС

ПОКАЗНИК

АСО

АСО

АС

АО

БАЗОВЕ ШАСІ

КОЛ. Б/Р

ПОТУЖНІСТЬ ГЕНЕРАТОРА, кВт

ГУЧНОМОВНА УСТАНОВКА:

ТИП

КОЛІЧІСТВО

ПЕРЕНОСНОЇ

СТАЦІОНАРНОЇ

РАДІОСТАНЦІЇ, ШТ

СТАЦІОНАРНІ

ПЕРЕНОСНІ

ПРОЖЕКТОР, ШТ

ТЕФОННИЙ АПАРАТ, ШТ.

ГАЗ-66

5

12

ГУ-20-М

1

2

-

2

6

5

2

ПАЗ 672

8

12

СГУ-60

2

-

-

2

4

2

-

ПАЗ 672

7

15

СГУ-60

1

4

2

4

18

-

9

ГАЗ 66

6

12

ГУ-20-М

1

-

-

1

6

7

-

КОМПОНОВАЧНА СХЕМА АСО 12 (ПАЗ 672)

1.  блок роздачі

2.  стіл зарядного устрію

3.  сидіння

4.  стіл штабу

5.  стіл прожекторів та телефонних катушек

6.  блок з`єднання

7.  відділення штабу

8.  відділення зв`язку

9.  стіл диспетчеру

10.блок сигналізації та керування

11.кабіна водія

12.прожектор ПКН –1500 стац.

13.динамики

СХЕМА Б/Р АСО-12 (ПАЗ 672)

1.  Кардана передача

2.  Кард. вал

3.  Ком 107

4.  Генератор

5.  Регулятор напруги

6.  Блок керування та сигналізації

7.  Лінія к авто. акумуляторам

8.  Прожектор ПКН-1500

9.  Блок захисної автоматики

10.Блок роздачі

11.Прожектор ПКН 1500

12.Розгалуджана коробка

13.Прожектор ПЗС 35

При установці прожектора на пожежі або навчанні, корпус обов`язково заземлюється живлення прожекторів від генератора. Від прожектору прокладивається робоча лінія 90...120 м встановлюється розгалудженна коробка і від неї к автомобілю прокладається магістральна лінія 60...90 м

А)використання стаціонарних та переносних прожекторів без магістральних ліній

Б) використання магістральних та робочих ліній

В) встановлення 1 прожектору на максимальну довжину

Г) встановлення 2 прожекторів на максимальну довжину

Д) комбіноване встановлення

1.  пульт керування

2.  стаціонарний прожектор

3.  робоча лінія прожектор

4.  магістральна лінія

5.  розгалужена коробка

6.  з`єднувальна муфта

СГУ-60- зв`язок до 200...300м

АС - для забезпечення зв`язку МП-ЩППС, ШПТ БУ Тил, між БУ

При великих пожежах можуть використовуватися для розміщення штабу ПТ

А) схема р/с

Б) Схема телефонного зв`язку

В) схема телефонного зв`язку та гучно мовців

1.  лінія міського Т/зв`язку

2.  лінія від посиленої установки

3.  лінія від посилюваної установки к гучномовцям

4.  лінія зв`язку з уставкою польових т/апаратів

АО – для освітлення місця роботи підрозділів на пожежі, під час розвідки, бойовому розгортанні, території пожежі та інш.

АВТОМОБІЛЬ ГДЗС АГДЗС-18 (130)

Призначений для доставки к місцю пожежі о/с відділення ГДЗС, газо димозахисні озброєння, засобів димоудаління, зв`язку та освітлення.

ЗАГАЛЬНИЙ УСТРІЙ ТА ТТХ

Базове шасі ЗІЛ – 130

Число місць в кабіні - 2

Число місць в кабіні б/р – 8

Вивозиме обладнання:

-  генератор потужність - 12кВт, напруга – 230 В - служить для живлення током електропотрібників

-  прожектори –3шт-250 Вт, 1шт-1кВт, 1шт-1.5 кВт

-  електрична пила - 2шт з напругою 220 В, потуж. 1.7 кВт

-  ел. бетонолом – 1 потуж. 1.2кВт

-  димосос ПД 100 – потуж. 4.5 кВт

-  кабелі з катушками в відсіках

-  кіпи (місць на 8 шт)

-  кисневі балончики

-  РП

-  переговорні пристрої

-  механізований та немеханізований інструмент

-  ел. захисні засоби

Виготовляють самостійно усі загони

АВТОМОБІЛЬ АТ-3(131)Т 2

А - автомобіль

З - вантажопідйомність

Т - технічної служби

131- базове шасі

Т 2 – модель

Призначений для доставки к місцю пожежі бойового розрахунку, спеціального інструменту, виконання аварійно рятівних робіт, по разборці конструкцій, ліквідації завалів, відключення димоподачі, подачі повітря в приміщення, а також для надання допомоги ПА, потерпілим під час аварії, на пожежі, на путі та інш.

ЗАГАЛЬНИЙ УСТРІЙ

1.  базове шасі ЗІЛ 131

2.  компресорна установка( в передній частині кузова)

3.  генератор (праворуч в передньому відсікі)

4.  допоміжна силова передача к компресору та генератору

5.  електричний полноповоротній кран

6.  спеціальний кузов

7.  сумісне обладнання та допоміжне електрообладнання

8.  газова сирена

1.1 Шасі ЗІЛ 131

-  колесна ф-ла 6*6

-  N = 110 кВт

-  Vмах = 80 км/г

-  Заправочні ємності, л : топливні баки....150; система охолодж....29

-  Число місць для б/р....3

-  Найбільш подолаємо глибина броду з твердим дном, м.....1.4

-  Опорний устрій, служить для збільшення стійкості автомобіля та перевозки вантажів по рівному майданчику на не велику відстань;

2.2Компресорна Установка

Для живлення стиснутим повітрям відбійних молотків та струйних димососів. На автомобілі встановлено компресор ЗІФ 55В приводиться в дію через упругу втулочно-кільцеву муфту.

При ізносу з`єднаних валів муфти можуть працювати при перекосі валів до 1град. При водиться в дію від редуктору.

В компресорну установку входять :

-  повітряно-збірник з запобіжним клапаном. В повітряно-збірник подається масло для змазки компресора. Зверху встановлено волосяний фільтр для очистки повітря.

ХАРАКТЕРИСТИКА КОМПРЕСОРА ЗІФ 55В

Q=5м/хв

B-гвинтовий

N=1600об/хв

Pраб=7кгс/см2

V=230 л

3.3 ГЕНЕРАТОР

На автомобілі встановлено генератор перемінного струму Р=20 кВт забезпечує живленням ел. струмом приводів ел. підйомного крану та прожекторів

4.4 ДОДАТКОВА СИЛОВА ПЕРЕДАЧА

-  КП

-  КОМ 68Б

-  РЕДУКТОР РОЗПОДІЛЕННЯ ПОТУЖНОСТІ

-  КЛІНОРЕМЕННА ПЕРЕДАЧА

-  МУФТА (ВТУЛОЧНО-КІЛЬЦЕВА)

-  КОМПРЕСОР

1.5 ПОВНОПОВОРОТНИЙ ЕЛ. КРАН

-  Рама автомобіля

-  Опорна основа

-  Поворотна основа

-  Поворотна рама

-  Стріла

-  Показники вантажопідйомності

-  Вантажний крюк

-  Електроталь підйому вантажу

-  Електроталь підйому стріли

-  Мотор АОСП – 2–21–6 з черв`ячним редуктором повороту стрілита укладки стріли

Керування здійснюється з виносного пульту

1.6. СПЕЦІАЛЬНИЙ КУЗОВ

– Цільнометалевий поділений відсіками, в яких розміщується пож. обладнання

1.7. З`ЄМНЕ ОБЛАДНАННЯ ТА ДОПОМІЖНЕ ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ

-  струйні димососи

-  рукава брезентові

-  шланги гумо - тканеві

-  відбійні молотки – 5 шт

-  прожектори ПЗ-24, потужність 300Вт - 2шт

-  автогенорізучий ранцевий апарат РУ-1

-  кіпи

-  рятівні мотузки

-  вогнегасники

-  УКМ-4

-  Фара прожектор, фара для освітлення місця роботи, проблискові маячки, плафони відсіків та кабіни.

АТ-3(131)Т2 знят з використання із-зі електрообладнання та перегруженої маси. Замість нього почав випускатися АТСО-20

1. ПНЕМО ПОРОШКОВІ, ГАЗОВІ УСТАНОВКИ ПОЖЕЖНИХ АВТОМОБІЛІВ.

ПОЖЕЖНІ АВТОМОБІЛІ ПОРОШКОВОГО ГАСІННЯ.

Автомобілі порошкового гасіння призначені для гасіння пожеж на промислових об`єктах хімічної, нафтопереробної промисловості, атомної енергетики, а також в спорудах і на повітряних судах аерофлота.

Вони служать для доставки к місцю пожежі о/с, пожежного обладнання та порошкових вогнегасячих складів типа ПС-Б. Пожежні автомобілі порошкового гасіння АП-3(130)148А, АП-5(53213)196,

АП-07(66)122 змонтовані на шасі автомобілів ЗІЛ 130, Камаз 53213 та ГАЗ –66 відповідно на рамі автомобіля є ложементи, на які встановлені цистерна для порошку та кузов. Всередині цистерни в нижній частині розташовано аероднища для аерації порошкових складів, повітряводи для подачі стиснутого повітря під аероднищем та сифони для подачі аерірованих порошкових складів в лафетний та ручні стволи. Тиск повітря в цистерні з порошком підтримується за допомогою редуктора тиску та контролюється за допомогою мановакууметрів в передньому відсікі ліворуч від кузова. Загрузка порошку в цистерну здійснюється механізованим засобам шляхом створення розрідження в цистерні ротаційним вакуумним насосам РВН – 40-350.

Принципова схема розгортання на пожежі :

1.  балони з стиснутим повітрям; 2.поніжаючий редуктор; 3. аероднище; 4. цистерна; 5.лафетний ствол; 6. ручні стволи

На АП-0.7 –лафетний ствол відсутній і здатен подовати тільки два ручних ствола.

ПОЖЕЖНІ АВТОМОБІЛІ ГАЗОВОГО ГАСІННЯ

Використовується для гасіння пожеж в архівах та музеях вантажних автомобілях вантажопідйомністю до 5т монтуються балони з СО2 з вентилями вихід СО2 відбувається в загальний колектор звідки він по броньованих шлангах транспортується до газових стволів.

СХЕМА БОЙОВОГО РОЗГОРТАННЯ

1.  балон з СО2

2.  вентиль

3.  колектор

4.  вентиль

5.  котушка

6.  лом-розпилювач

7.  раструб

Пневмоустановки автомобілів комбінованого гасіння являють собою окремі установки для видачі на горящу поверхню струменю вогнегасяшого порошку

І піни одночасно або роздільно по схемі бойового розгортання аналогічна автомобілям АП

2.  СИЛОВІ УСТАНОВКИ ТА РОЗГОРТАННЯ НА ПОЖЕЖІ СПЕЦІАЛЬНИХ АВТОМОБІЛІВ.

Пожежні автомобілі газо димозахисної служби. Монтуються на шасі пожежних автомобілів типу АНР (ЗІЛ-130) та автобусів типа ПАЗ-672, можливі використання інших шасі. Основні моделі: АГ-12; АГ-12 (130); АГ-12 (ПАЗ 672); АГ-12 (375), АГ-5 (66). Основним агрегатом є електросилова установка (генератор), що приводиться в дію за допомогою коробки відбору потужності КОМ 68Б.

Схеми бойового застосування та розгортання на пожежі

Рис. Схеми бойового розгортання АГ

1-  стаціонарний прожектор ПЗС-35; 2 – переносні прожектора ПЗС-35; 3 – ланцюгова електропилка; 4 – дискова електропилка; 5 – електробетонолом; 6 - електричний відбійний молоток; 7- димовсмоктувач; 8- робочий кабель; 9- розподільча коробка; 10-магістральний кабель.

Автомобілі димовилучення

АД-90(66)183, АД 120(130)

На шасі монтується вентилятор подачею 90 тис. м3 за год. І 120 тис. м3 за год. Бак з піноутворювачем.

Тактико-технічні можливості: відкачка диму, подача свіжого повітря, подача повітряно-механічної піни високої кратності.

Компоновочна схема.

1- шасі; 2-пінозмішувач ПЗ5; 3 - вістовий вентилятор № 10 ; 4- розпилювач; 5- пенали для рукавів; 6 – бак для ПУ на 600 л

Пожежні рукавні автомобілі

Використовуються в комплексі з пожежними насосними станціями. Застосування: прокладка рукавних ліній на великі віддалі, при швидкості автомобіля до 10 км/год, максимальна віддаль 2 км. Подача води через лафетний ствол 60 л/с і подача піни 670 л/с (К-10). Обладнаний механізмом автоматичного підйому скаток в кузов.

Пожежні автомобілі зв`язку і освітлення

Моделі АЗО-12 (66), АЗО-12 (ПАЗ-672)

Забезпечують зв`язок освітлення місця пожежі та роботу штабу пожежегасіння.

Схема бойового розгортання на пожежі.

1- коробка передач, 2-карданний вал, 3-КОМ-107, 4- генератор, 5- регулятор напруги, 6- блок управління і сигналізації, 7- лінія до автомобільних акумуляторів, 8- прожектор ПКН-1500 стаціонарний, 9-блок захисної автоматики, 10- блок роздачі, 11- прожектор ПКН-1500 переносний, 12- розподільча коробка, 13- прожектор ПЗС 35.

Автомобілі зв`язку

Організує зв`язок між місцем пожежі ЦППЗ, штабом пожежегасіння, бойовими дільницями, тилом.

Схема розгортання на пожежі.

А - схема радіозв`язку на пожежі, б – схема телефонного зв`язку на пожежі, в - схема організації телефонного зв`язку та установки голосопідсилювачив 1 лінія міського телефонного зв`язку 2 лінія від підсилюючої установки до виносного мікрофону, 3 лінія від підсилюючої установки до голосопідсилювача, 4 лінія зв`язку з установкою польових телефонних апаратів.

Автомобіль освітлення.

Служить для освітлення місця пожежі при високих та низьких температурах. Від –45 до +45 град. С.

Схеми бойового розгортання на пожежі.

А-використання стаціонарних та переносних прожекторів без магістральних ліній, б-використання магістральних і робочих ліній, в-установка 1 прожектора на максимальну відстань, г-установка 2 прожектора на максимальну відстань, д- комбінована установка прожекторів, 1-пульт управління, 2- стаціонарний прожектор, 3- робоча лінія, 4- прожектор, 5- магістральна лінія, 6- розподільча коробка, 7- з`єднальна муфта.

Автомобіль технічної служби АТ-3(130) Т2

Забезпечує на пожежі розбирання кам`яних будівельних конструкцій, вилучення диму, освітлення місця пожежі, підйом за допомогою електричного крану вантажів до 3 т і перевезення їх на невелику віддаль. Відбійні молотки приводяться в дію від стиснутого повітря.

Автомобіль технічної служби зв`язку освітлення АТЗО-20(375)114

Більш універсальний автомобіль ніж АТ-3 по своїм функцій ним можливостям.

Схема бойового розгортання на пожежі.

Автомобілі штабні

Організують роботу штабу на пожежі, зв`язок та передача інформації управління силами пожежегасіння.

3. ПРИЗНАЧЕННЯ, ЗАГАЛЬНА БУДОВА АВТО ДРАБИН ТА КОЛІНЧАСТИХ ПІДІЙМАЧІВ