Основна частина
Броньовий корпус з кабіною
Броньовий корпус призначений для розміщення і захисту від поразки вогнем екіпажа, розміщення систем, агрегатів, механізмів і спеціального обладнання.
Для пожежної машини використаний корпус середнього танка Т-54. По конструктивному виконанню він аналогічний корпусу танка Т-55.
При переобладнанні корпусу танка Т-54 під корпус для пожежної машини в нього внесені наступні конструктивні зміни:
• зрізаний підбаштовий лист;
• зрізані на 529 мм лівий і правий борти від носової частини корпусу до перегородки силового відділення, в носовій частині корпусу приварена кабіна;
• перероблені надгусеничні полиці і перегородка силового відділення;
• на верхньому похилому броньовому листі приварені деталі кріплення бульдозера БТУ-55;
• на днищі корпусу змінено кількість і розташування лючків.
Днище
За сидінням механіка-водія в днищі зроблений лючок 3 (мал. 5) для випуску продуктів згорання з котла підігрівача системи підігріву силової установки.
Мал. 5. Корпус машини (переробка днища):
1 – лючок клапана аварійного зливу води; 2 – лючок для зливу води з пожежного насоса; 3 – лючок підігрівача форсунки; 4 – лючок для зливу мастила з редуктора; 5 – лючок для зливу палива із заднього бака; 6 – люк запасного виходу
В передній частині днища і за люком запасного виходу під переднім і заднім паливними баками зроблені лючки 5 для зливу палива. Під пожежним насосом є лючок 2 для зливу води з насоса. Під сидінням командира зроблений люк запасного виходу 6.
З правої сторони днища під редуктором приводу пожежного насоса є лючок 4 для зливу мастила з редуктора.
Всі лючки закриваються пробками і кришками
Кабіна
Кабіна 3 (мал. 6) пожежної машини є жорсткою коробкою, звареною з броньових листів. Кабіна складається з переднього, двох бічних і заднього листа, а також даха. Кабіна приварена до верхнього похилого броньового листа і бортів корпусу машини.
В передньому листі кабіни є оглядові люки 2 (мал. 7), в які встановлені оглядове скло в рамках. Оглядові люки закриваються броньованими кришками, які можуть стопоритися в піднятому положенні. У верхній частині кабіни на стику переднього листа і даху встановлений броньовий лист з шахами для оглядових приладів. В даху кабіни вирізаний отвір для установки ручного приводу управління лафетним стволом. На бічних листах кабіни зроблені люки 4 (мал. 6) посадки і висадки екіпажа, які закриваються броньованими дверцятами за допомогою спеціальних замків 7 (мал. 7).
В дверцятах вирізані оглядові люки 8 (мал.7), в які встановлено оглядове скло в рамках. Оглядові люки дверцят закриваються броньованими кришками. Відкриття та закриття кришок оглядових люків проводиться з кабіни за допомогою черв'ячного механізму 6 (мал. 7). Навкруги кришок оглядових люків є козирки, що запобігають попаданню води в машину через люки
Мал. 6. Подовжній розріз пожежної машини:
1 – бульдозер БТУ-55; 2 – щиток контрольно-вимірю-вальних приладів механіка-водія; 3 – кабіна; 4 – люк; 5 – щиток управління; 6 – фара ФГ-125;
7 – прилад спостереження; 8 – освітлювач ОУ-3; 9 – магістраль напірна лафетного ствола; 11 – лафетний ствол водопінний; 12 – хвилелом; 14 – маяк проблисковий; 16 – обичайка цистерни; 17 – горловина заправна цистерни;
18–пенал зі всмоктуючим рукавом; 19 – цистерна; 20 – горловина заправна бака для піноутворювача;21–пневмопанель; 22 – бак для піноутворювача; 24 – кузов; 27–ящик ЗІП; 28–шарнірна опора; 29 – драбинка, що відкидається; 30 – гідроциліндр; 31 – упор; 32 – підвищуючий редуктор; 34 – гідровузол; 35 – засувка Ду-90; 36 – бак масляний; 37 – насосний агрегат; 38 – клапан аварійного зливу; 39 – пінозмішувач; 40 – засувка Ду-70; 41 – колектор; 42 – засувка Ду-125; 43 – сидіння командира; 44 – важіль приводу управління гітарою; 45 – важіль перемикання передач; 46 – важіль приводу ПМП; 47 – педаль ножного приводу подачі палива
Мал. 7. Відділення управління (робоче місце командира машини):
1 – щиток управління; 2 – оглядовий люк командира; 3 – привід склоочисника; 4 – оглядові прилади; 5 – вентилятор для обдуву оглядового скла; 6 – механізм відкриття оглядового люка; 7 – замок; 8 – оглядовий люк; 9 – люк посадки і висадки екіпажа; 10 – фільтровентиляційна установка; 11 – крісло командира
Пожежно-технічне обладнання
Пожежно-технічне обладнання призначене для проведення спеціальних робіт при гасінні осередків пожеж і укладається в спеціальних відсіках, розташованих в кузові, а також на даху кузова (див. мал. 54 і 55).Пожежно-технічне обладнання складається з обладнання, перерахованого у відомості індивідуального комплекту ЗІП, і пожежно-технічного майна
Мал. 54. Розміщення пожежно-технічного обладнання (вид на лівий борт):
1 – мотопилка; 2 – генератор піни ГПС-600, 3 – гідроелеватор Г-600,
4–розгалуження РТ; 5 – вуглекислотний вогнегасник ВВ-5; 6 – вогнегасник
ВП-10;
Мал. 55. Розміщення пожежно-технічного обладнання (вигляд на правий борт):
1–водозбірник; 2–рукав; 3–колонкапожежна КП, 4 – головка з’єднувальна перехідна; 5 – ствол ручний пожежний РС-50; 6 – сітка всмоктуюча; 7 – рукав напірний.
|