Сегодня: 19 | 04 | 2024

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Щодо підготовки навчально-методичних комплексів дисциплін в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу

– розроблення теоретичних або прикладних функціональних моделей явищ, процесів, конструкцій тощо;

– комплексний опис будови, властивостей, функцій, явищ, об’єктів, конструкцій тощо;

– анотація прочитаної додаткової літератури, бібліографічний опис, історичні розвідки тощо;

– розроблення навчальних та діагностичних тестових завдань із шкільних навчальних курсів;

– розроблення тематики та поурочних планів шкільних курсів та конспектів уроків.

Зміст та види ІНДЗ з кожної дисципліни визначає, розробляє і затверджує відповідна кафедра. Мета та зміст ІНДЗ коротко описуються в робочій навчальній програмі.

4. Засоби діагностики якості освіти

4.1. Засоби діагностики якості освіти включають питання до іспитів, тестові завдання, задачі, пакети контрольних завдань для комплексної перевірки знань з дисципліни та інше.

Розробляються викладачами кафедри з урахуванням ОКХ фахівця, ОПП, робочих програм навчальних дисциплін.

Склад цього методичного забезпечення залежить від виду контролю:

·  вхідний (визначає початковий рівень та ступінь диференційованості знань у групі з метою забезпечення максимальної індивідуалізації викладання);

·  поточний контроль як аудиторної, так і самостійної роботи студентів;

·  підсумковий контроль;

·  контроль залишкових знань.

Кількість варіантів завдань для поточного та підсумкового контролю повинна забезпечувати необхідну самостійність кожного студента при одночасному контролі однієї академічної групи (тобто не менше половини кількості студентів групи).

Тестові завдання повинні забезпечувати відповідну точність. "Для забезпечення точності вимірювання, за якою помилка не перевищує 5%, довжина тесту повинна становити від 380 до 420 тестових завдань, для точності у 10% – від 80 до 120 і для точності у 20% – від 25 до 30 тестових завдань. При державному кваліфікаційному іспиті помилка вимірювання не може перевищувати 5%." (Про порядок розробки складових нормативного та навчально-методичного забезпечення підготовки фахівців з вищою освітою, наказ МО України від 31.07.1998 р., № 285).

До засобів діагностики якості вищої освіти відносяться комплексні контрольні роботи (ККР) з гуманітарних, фундаментальних та фахових дисциплін. Відповідно до ліцензійних умов пакети комплексних контрольних робіт для перевірки знань повинні бути розроблені для кожної дисципліни навчального плану.

Рекомендації щодо розробки, проведення та оформлення результатів комплексних контрольних робіт в університеті затверджено наказом ректора від 12 квітня 2007 року, № 52 (Див. додаток 1).

Додаток 1

До наказу ректора НДУ ім. М. Гоголя

Від 12 квітня 2007 р., № 52

РЕКОМЕНДАЦІЇ

ЩОДО РОЗРОБКИ, ПРОВЕДЕННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ КОМПЛЕКСНИХ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

1. Рекомендації щодо розробки пакету ККР

Комплексні контрольні роботи (ККР) з гуманітарних, фундаментальних та фахових дисциплін відносяться до засобів діагностики якості вищої освіти. ККР розробляються кафедрою з урахуванням освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця та робочих програм навчальних дисциплін і використовуються:

-  при проведенні самоаналізу вищого навчального закладу з метою корекції робочих навчальних програм, удосконалення організації навчального процесу;

-  при проведенні акредитаційної або атестаційної експертизи з метою державної оцінки рівня підготовки студентів.

Для розробки пакету ККР кафедра створює робочу групу, до складу якої залучаються найбільш кваліфіковані професорсько-викладацькі кадри.

До пакету ККР включаються:

1.  Навчальна програма дисципліни.

2.  Анотація до комплексної контрольної роботи.

3.  Комплексна контрольна робота з дисципліни.