Сегодня: 24 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

– при виконанні робіт з технічного обслуговування та ремонту автомобілів додатково – костюм бавовняний (термін носіння – 12 місяців); рукавиці комбіновані (термін носіння – 3 місяці);

– при виконанні робіт по технічному обслуговуванню і ремонту на оглядових канавах, підйомниках і естакадах додатково – каска будівельника з підшоломником (чергова).

Керівник підприємства зобов’язаний замінити або відремонтувати спецодяг, спецвзуття і інші засоби індивідуального захисту, що прийшли в непридатність до закінчення встановленого терміну носіння з причин, що не залежать від працівника.

1.8. При захворюванні або травмуванні як на роботі, так і поза нею необхідно повідомити про це керівника та звернутися до лікувального закладу.

1.9. При нещасному випадку потрібно надати допомогу потерпілому відповідно до інструкції по наданню долікарської допомоги, викликати працівника медичної служби. Зберегти до розслідування обстановку на робочому місці такою, якою вона була в момент випадку, якщо це не загрожує життю і здоров’ю присутніх і не призведе до аварії.

1.10. При виявленні несправності устаткування, пристроїв, інструмента повідомити про це керівника. Користуватися і застосовувати в роботі несправні пристрої та інструменти забороняється.

1.11. При пересуванні по території необхідно дотримуватися наступних вимог:

– ходити тільки по пішохідних доріжках, тротуарах;

– переходити залізничні шляхи і автомобільні дороги тільки у встановлених місцях;

– при виході з будівлі пересвідчитися у відсутності транспорту, що рухається.

1.12. Для дотримання правил особистої гігієни водій повинен мати в автомобілі миючі засоби (поверхово-активні, придатні до вживання на шкіряних покривах, – типу «Ралі» та ін.), щітку для миття рук, рушник для витирання рук від паливно-мастильних матеріалів. Водії, що мають контакт (забруднення рук) з різними маслами, лакофарбувальними матеріалами і т. п. (перевезення вказаних речовин, виконання ремонтних робіт), повинні забезпечуватися захисними мазями, пастами.

1.13. Для пиття потрібно вживати воду з сатураторів, обладнаних фонтанчиків або питних бачків.

1.14. Приймати їжу слід в обладнаних приміщеннях (їдальні, буфеті, кімнаті прийому їжі).

1.15. Водій автомобіля щорічно повинен пройти медичний огляд.

1.16. За невиконання даної Інструкції водій несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. При підготовці автомобіля до виїзду водій зобов’язаний перевірити:

– наявність посвідчення з талоном на право водіння автомобіля та шляхового листа;

– технічний стан автомобіля, справність гальмової системи, рульового керування, приладів освітлення і сигналізації, склоочисників, установку дзеркал, чистоту і видимість номерних знаків, а також відсутність підтікання палива, масла, води;

– тиск повітря в шинах;

– наявність інструмента та інвентарю;

– заправку автомобіля паливом, маслом, водою, гальмовою рідиною, антифризом і рівень електроліту в акумуляторній батареї;

– наявність запасного колеса, буксирного троса, аптечки першої допомоги, домкрата, вогнегасника.

2.2. Заправлення автомобіля паливом проводити при непрацюючому двигуні. Заправлення автомобілів етилованим бензином потрібно проводити з бензоколонки зі шлангом, забезпеченим роздавальним пістолетом. Забороняється заправляти автомобілі етилованим бензином за допомогою відер, лійок тощо, а також відпускати етилований бензин в тару (каністри). Заправник і водій повинні знаходитися при заправленні з навітряного боку автомобіля.

На заправному пункті забороняється:

– палити і користуватися відкритим вогнем;

– проводити ремонтні та регулювальні роботи;

– заправляти автомобіль паливом при працюючому двигуні;

– допускати перелив і розлив палива;

– знаходження пасажирів в салоні.

2.3. Перед заправкою системи охолодження двигуна антифризом необхідно:

– перевірити, чи немає в системі охолодження (в з’єднувальних шлангах, радіаторі, сальниках водяного насоса) підтікання, а при наявності – необхідно її ліквідувати;

– промити систему охолодження чистою гарячою водою.

2.4. Виїзд автомобіля на маршрут слідування з несправностями, що загрожують безпеці руху, забороняється.

2.5. Перед запуском двигуна необхідно переконатися, що автомобіль загальмований ручним гальмом, а важіль перемикання передач поставлений у нейтральне положення.

2.6. Перед запуском двигуна автомобіля, який увімкнений до системи підігрівання, необхідно відключити і від’єднати елементи підігрівання.

2.7. Забороняється здійснювати запуск двигуна шляхом буксирування автомобіля та перемикання ланцюга живлення стартера.

2.8. Швидкість руху транспортних засобів по території підприємства не повинна перевищувати 10 км/год, а в приміщеннях – 5 км/год.

2.9. Перевіряти технічний стан автомобіля і його агрегатів перед виїздом з території підприємства і після повернення на підприємство слід при загальмованих колесах. Виняток з цього правила складає випадок випробовування гальм.

2.10. Для огляду автомобіля в темний час доби потрібно користуватися переносним електричним світильником напругою не вище 12 В із запобіжною сіткою або електричним ліхтарем з автономним живленням.

2.11. При перевірці технічного стану автомобіля необхідно перевіряти також номенклатуру і справність інструментів і пристосування, що видаються водієві.

2.12. Перед початком роботи водій зобов’язаний перевірити, щоб:

– вітрове та бокове скло не мало тріщин та затемнень, що утрудняють видимість;

– бокове скло плавно пересувалося від руки або склопідйомними механізмами;

– на сидінні та спинці сидіння не було провалів, рваних місць, виступаючих пружин та гострих кутів; сидіння і спинка повинні мати справне регулювання, що забезпечує зручну посадку водія;

– замки всіх дверей були справними, що виключає можливість їх самовільного відкривання під час руху;

– опалювальні пристрої салону в холодний час були справними;

– підлога салону автомобіля була заслана килимком, який не має отворів та інших пошкоджень.

2.13. Водій зобов’язаний перевірити, щоб автомобіль був забезпечений упорними колодками (не менше двох штук) для підкладення під колеса, широкою підкладкою під п’яту домкрата, а також медичною аптечкою, знаком аварійної зупинки або миготливим червоним ліхтарем та вогнегасником.

2.14. Водій не має права виїжджати на автомобілі, якщо його технічний стан не відповідає Правилам дорожнього руху, Правилам технічної експлуатації рухомого складу автомобільного транспорту і Правилам охорони праці на автомобільному транспорті.

2.15. Водій може виїжджати на маршрут слідування тільки після проходження медичного огляду і відповідної відмітки в шляховому листі

2.16. Перед відправленням в рейс тривалістю більше доби водій повинен бути ознайомлений з режимом праці та відпочинку, мати записаний в шляховому листі маршрут слідування з вказівкою місць тимчасового і тривалого відпочинку.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Виконувати вимоги правил руху і вказівки регулювальників руху відповідно до Правил дорожнього руху.

3.2. Вибирати швидкість руху з урахуванням дорожніх умов, видимості і оглядовості, інтенсивності і характеру руху на дорогах, особливостей стану автомобіля і вантажу, що перевозиться, або пасажирів.

3.3. Перед подачею автомобіля назад водій повинен переконатися, що його ніхто не об’їжджає і поблизу немає людей або якихось перешкод.

Перед початком руху заднім ходом в умовах недостатнього огляду ззаду (із-за вантажу в салоні, при виїзді із воріт тощо) водій повинен вимагати, а вантажовідправник зобов’язаний виділяти людину для організації руху автомобіля.

3.4. Забороняється керувати автомобілем при відкритих дверях.

3.5. Особи, які знаходяться в автомобілі, зобов’язані виконувати вимоги водія з питань безпеки.

3.6. При зупинці (стоянці) автомобіля водій, залишаючи транспортний засіб, повинен вжити заходів проти самовільного його руху; зупинити двигун, встановити важіль перемикання передач в нейтральне положення, загальмувати автомобіль ручним гальмом.

Якщо автомобіль стоїть навіть на незначному схилі, необхідно додатково підставити під колеса упорні колодки.

На спусках та підйомах, де спосіб постановки не регламентується засобами регулювання руху, транспортні засоби необхідно ставити під кутом до краю проїжджої частини так, щоб виключити можливість їх самовільного руху.

3.7. Виходячи з салону автомобіля, водій повинен переконатися у стані поверхні (наявність вибоїн, слизькості, сторонніх предметів тощо), а при виході на проїжджу частину дороги – ще і у відсутності руху як у попутному, так і зустрічному напрямках.

3.8. При ремонті автомобіля на маршруті слідування водій зобов’язаний виконувати вимоги безпеки:

– з’їхати на узбіччя дороги;

– установити знаки безпеки;

– увімкнути габаритні вогні при поганій видимості;

– зупинити автомобіль за допомогою стоянкової гальмової системи;

– одягти сигнальний жилет;

– підкласти під колеса упори.