Сегодня: 20 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

4.7. Ширина проїзду між автомобілями в приміщеннях для стоянки повинна бути достатньою для вільного в’їзду автомобіля на своє місце (за один маневр), а відстань від межі проїзду до автомобіля – не менше 0,5 м.

4.8. Після встановлення автомобіля в приміщення для стоянки двигун повинен бути зупинений.

4.9. У приміщеннях, призначених для стоянки, а також на стоянках під навісом або на майданчиках забороняється:

– палити, користуватися відкритим вогнем;

– залишати відкритими горловини паливних баків автомобілів;

– підзаряджати акумуляторні батареї (в приміщеннях);

– зберігати будь-які матеріали і предмети;

– мити або протирати бензином деталі або агрегати, а також руки і одяг;

– зберігати паливо (бензин, дизельне паливо), за винятком палива в баках автомобілів;

– заправляти автомобілі рідким (газоподібним) паливом, а також зливати паливо з баків і випускати газ;

– встановлювати предмети і обладнання, які можуть перешкоджати швидкій евакуації автомобілів у разі пожежі або іншого стихійного лиха;

– пуск двигуна з будь-якою метою, крім виїзду автомобіля з приміщення.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. При дорожньо-транспортній пригоді водії, причетні до неї, зобов’язані:

– негайно зупинитися і не торкати з місця транспортний засіб, а також інші предмети, що стосуються випадку;

– у разі необхідності, викликати швидку медичну допомогу, а якщо це неможливо, відправити потерпілих на попутному транспорті до найближчої лікувальної установи;

– повідомити про те, що трапилось, в ДАІ, записати прізвища очевидців і чекати прибуття працівників автомобільної інспекції.

5.2. При виникненні пожежі під час руху необхідно зупинити автомобіль, вжити заходів до гасіння пожежі засобами пожежогасіння.

5.3. При виникненні пожежі повідомити в пожежну охорону, керівника робіт і приступити до гасіння пожежі.

При загорянні одягу необхідно передусім загасити полум’я підручним матеріалом. При цьому не можна накривати потерпілого з головою, щоб уникнути опіку дихальних шляхів і отруєння токсичними продуктами горіння.

5.4. При вимушеній зупинці автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги для проведення ремонту водій зобов’язаний увімкнути аварійну світлову сигналізацію, одягнути сигнальний жилет і встановити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м – за їх межами.

5.5. Перед вивішуванням частини автомобіля домкратом необхідно встановити їх на горизонтальну неслизьку площадку за межами проїжджої частини дороги, зупинити двигун, загальмувати автомобіль гальмом, вивести людей із салону, зачинити двері, встановити під колеса металеві упорні колодки.

При вивішуванні домкратом частини автомобіля на ґрунтовій поверхні необхідно вирівняти місце установки домкрата, покласти під домкрат міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку.

Забороняється встановлювати домкрат на випадкові предмети.

5.6. При накачуванні або підкочені знятих з автомобіля шин в дорожніх умовах необхідно у вікна диска колеса встановити запобіжну вилку, відповідної довжини і міцності або покласти колесо замковим кільцем униз.

5.7. При появі під час руху запаху бензину водій повинен негайно зупинити автомобіль, виявити причину появи запаху та усунути її.

5.8. На автомобілі, що працює на газовому паливі, при будь-якій несправності редукторів високого та низького тиску, електромагнітного запірного клапана необхідно закрити витратні та магістральний вентилі, а несправні вузли зняти з автомобіля та направити на перевірку до спеціальної майстерні (спеціалізованої дільниці).

5.9. При вимушеній зупинці на залізничному переїзді водій автомобіля зобов’язаний висадити людей і негайно вжити всіх заходів для звільнення переїзду і зупинки поїзда.

Якщо автомобіль не вдається видалити з переїзду, то водій автомобіля повинен:

– послати двох людей вздовж шляхів в обидва боки на 1000 м від переїзду (якщо одного, то у бік гіршої видимості шляху), пояснивши порядок подачі сигналу зупинки машиністу поїзда, що наближається; сигналом зупинки служить

Круговий рух руки:

- вдень з клаптем яскравої матерії або будь-яким добре видним предметом, вночі – факелом або ліхтарем;

– залишатися біля автомобіля і подавати сигнали загальної тривоги серіями з одного довгого і трьох коротких звукових сигналів;

- бігти назустріч поїзду (локомотиву, дрезині) при його появі, подаючи сигнал зупинки.

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ВОДІЯ ЕЛЕКТРОНАВАНТАЖУВАЧА

1. Загальні положення

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, Типового положення про порядок проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, ДНАОП 0.00-1.28-97 “Правила охорони праці на автомобільному транспорті”.

1.3. До роботи, як водій електронавантажувача допускати осіб (чоловіка, жінку) не молодше 18 років, навчені за програмою для водіїв електронавантажувачів (електрокар), що здали екзамен та мають посвідчення на право керування електронавантажувачами, а також першу кваліфікаційну групу з електробезпеки.

1.4. На робочому місці працівник (далі електрокарник) проходить первинний інструктаж з охорони праці і проходить навчання з охорони праці відповідно до Положення про навчання з питань охорони праці, діючого на підприємстві.

Електрокарник, що допускається до робіт по транспортуванню і переміщенню зріджених газів в балонах під тиском, вибухонебезпечних, легкозаймистих і інших небезпечних і шкідливих речовин (кислот, лугів тощо) повинен пройти спеціальне навчання з безпеки праці і мати посвідчення на право виконання робіт з підвищеною небезпекою.

1.5. Під час роботи електрокарник проходить:

– перевірку знань з питань охорони праці - щорічно;

– перевірку знань з електробезпеки - щорічно;

Перевірку гігієнічних знань (в продовольчому складі (базі), холодильнику) – один раз на 2 роки;

– періодичний медичний огляд.

Повторний інструктаж з охорони праці на робочому місці працівник повинен отримувати один раз на три місяці.

1.6. Жінки від дня встановлення вагітності переводяться на іншу роботу.

1.7. На електрокарника можуть впливати небезпечні і шкідливі виробничі фактори:

– рухомі машини і механізми, рухливі частини підйомно-транспортного обладнання;

– штабелі товарів, що складуються, які обрушуються;

– знижена температура повітря робочої зони;

– підвищений рівень вібрації; підвищена рухливість повітря;

– підвищене значення напруги в електричному ланцюзі;

– підвищений рівень статичної електрики;

– недостатня освітленість робочої зони;

– гострі кромки, задирки і шорсткість на поверхнях інструмента, обладнання;

– нервово-психічні перевантаження.

1.8. Працівник повинен бути забезпечений засобами індивідуального захисту. Електрокарнику повинні бути видані:

– костюм бавовняний (термін носіння – 12 місяців);

– рукавиці комбіновані (термін носіння – 1 місяць);

– жилет сигнальний (термін носіння – 12 місяців).

Постійно зайнятим на зовнішніх роботах взимку додатково:

– куртка бавовняна на утеплювальній прокладці (термін носіння – 36 місяців).

1.9. Для забезпечення пожежо - і вибухобезпеки не в’їжджати на навантажувачі в приміщення, де існує небезпека вибуху або пожежі. Прибирати в металеві ящики з щільними кришками використані обтиральні матеріали (промаслені кінці, ганчірки тощо).

1.10. За невиконання даної Інструкції водій несе відповідальність згідно до чинного законодавства України.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. Зробити технічне обслуговування і перевірити:

– кріплення важелів керування;

– стан гальмової системи. Гальма вважаються справними, якщо навантажувач з робочим навантаженням зупиняється на такій відстані від початку гальмування: 2,0 м – при швидкості навантажувача 10 км/год.; 1,5 м – при швидкості 7 км/год.; 1,0 м – при швидкості 3 км/год.;

– наявність і справність плавких запобіжників;

– справність вантажопідйомника (відсутність пошкоджень ланцюгів, правильність їх кріплення до рами і каретки вантажопідйомника тощо). Пересвідчитися в роботі механізмів підйому і нахилу при русі без вантажу;

– справність електрозамка;

– кріплення коліс, стан шин (тиск в пневматичних шинах);

– роботу звукового сигналу і світлової сигналізації (освітлення);