Сегодня: 19 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 2)

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. Перед початком роботи необхідно оглянути трактор, переконатись у його справності і тільки тоді приступати до пуску двигуна.

2.2. Перед пуском двигуна необхідно:

Виконати операції “Щозмінного технічного обслуговування по підготовці двигуна до роботи”;

Перевірити справність електрообладнання освітлення та сигналізації;

Відчинити запірний кран паливного бака основного двигуна;

Випустити повітря з паливної системи (при потребі).

2.3. Для пуску двигуна необхідно додержуватись таких вимог:

Встановити важіль перемикання передач у нейтральне положення;

Увімкнути акумуляторну батарею в електричну мережу, натиснувши на велику кнопку вмикача “маси” до фіксації її в нижньому положенні;

Встановити важіль керування подачею палива в положення вимкненої подачі палива;

Увімкнути декомпресор;

Відчинити кран подачі палива до карбюратора пускового двигуна;

Прикрити повітряну заслінку карбюратора пускового двигуна;

Увімкнути електростартер;

Після прогріву пускового двигуна плавно, але швидко увімкнути муфту зчеплення редуктора;

Прокрутити основний двигун протягом 1–2 хв. до появи тиску мастила в масляній магістралі двигуна і вимкнути декомпресор;

Заглушити пусковий двигун;

Зчинити кран подачі палива до карбюратора.

2.4. Для полегшення запуску двигуна в зимовий період в системі охолодження слід використовувати рідини з низькою температурою замерзання (антифриз).

2.5. Заправку системи охолодження двигуна трактора антифризом слід проводити тільки за допомогою спеціально призначеного для цього посуду (відра з носиком, бачка, воронки).

Заправний посуд повинен бути очищений від твердих осадків, налетів та іржі, промитий лужним розчином і пропарений. Заправний посуд повинен мати надпис: “Тільки для антифризу”.

При заправленні антифризом необхідно вжити заходів, які виключають попадання в нього нафтопродуктів (бензину, дизельного палива, масла тощо), оскільки під час роботи двигуна вони призводять до спинання антифризу.

2.6. Заливати антифриз в систему охолодження без розширювального бачка слід не до горловини радіатора, а на 10% менше об’єму системи охолодження, тому що під час роботи двигуна (при нагріванні) антифриз розширюється більше води, що може призвести до його витікання.

Переливання антифризу за допомогою шланга шляхом засмоктування його ротом забороняється.

Після роботи з антифризом слід старанно вимити руки водою з милом.

2.7. Не дозволяється пуск основного двигуна без попереднього прокручування колінчатого вала, особливо в холодну пору року, коли мастило густе і надходить у підшипники із запізненням.

2.8. Забороняється пускати двигун без води в системі охолодження.

2.9. Забороняється користуватись відкритим вогнем для полегшення пуску двигуна в холодну пору року.

2.10. Забороняється роботи на тракторах, у яких є пристрій ручного запуску двигуна, за допомогою пускового шнура. Це відноситься до старих моделей тракторів, які повинні бути обладнані електростартером запуску двигуна.

2.11. При пуску двигуна пусковим держаком його необхідно брати правою рукою так, щоб пальці руки були по один бік держака. Обертати держак навкруг забороняється.

2.12. Забороняється заводити перегрітий двигун, щоб уникнути зворотного удару від передчасного спалаху (внаслідок самозаймання робочої суміші).

2.13. Рушаючи з місця, при повороті і зупинці машини, машиніст повинен дати попереджувальні сигнали робітникам, які перебувають на причіпних машинах.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Під час руху трактора головна муфта зчеплення має бути повністю увімкнена, щоб не допустити пробуксовування дисків, що призводить до передчасного спрацьовування фрикційних накладок. Перемикати передачі необхідно при вимкненій головній муфті.

3.2. При роботі трактора з причіпними машинами необхідно прикріпити розтяжки механізму навішування до верхніх площин (щоб не допустити зачіпання розтяжок за причіпну скобку та їх пошкодження), підняти нижні тяги механізму навішування в крайнє верхнє положення, встановити верхню тягу в транспортне положення і закріпити її спеціальним пристроєм.

3.3. Машиніст повинен ознайомитися з фронтом робіт і технологією робочого процесу, перевірити справність огородження та наявність попереджувальних знаків, а також ознайомитись з рельєфом та особливостями площадки.

3.4. Забороняється під час руху переходити з трактора на причіпні машини і назад.

3.5. Забороняється вмикати швидкість при наявності людей між трактором і причіпною машиною.

3.6. Площадка, на якій працює трактор, має бути огороджена і обладнана знаками безпеки. При виконанні робіт на дорогах з відкритим рухом місце проведення робіт повинно бути огороджене і встановлені відповідні дорожні знаки.

3.7. При роботі трактора необхідно стежити за показаннями контрольно-вимірювальних приладів:

– тиском у системі мащення прогрітого двигуна. Тиск повинен бути на номінальних обертах 3–5 кгс/см2 на мінімальних обертах холостого ходу – не менше 1 кгс/см2;

– температурою води в системі охолодження (75–100°С).

Не можна допускати тривалої роботи двигуна під навантаженням при температурі нижче 75°С, бо при цьому підвищується спрацьовування гільзо-поршневої групи і знижується економічність двигуна.

3.8. Щоб не допустити опіків парою або гарячою водою (антифризом), що викидається з радіатора при перегріві двигуна, кришку радіатора необхідно знімати в рукавицях, стоячи з навітряного боку.

3.9. Одночасна робота двох тракторів з причіпними машинами допускається при відстані між агрегатами не менше 20м. Інтервал між тракторами допускається 10 м.

3.10. Під час роботи трактора забороняється:

Передавати керування трактором іншій особі;

Залишати машину з працюючим двигуном;

Сидіти і стояти на рамі та інших частинах машин;

Стояти поблизу коліс машини або гусениць трактора;

Відчіплювати машину від трактора до повної зупинки;

Перевозити в кабіні трактора людей.

3.11. Технічне обслуговування трактора необхідно проводити тільки після його зупинки, при непрацюючому двигуні, встановленні важеля коробки передач у нейтральне положення, опущеному механізмі навішування і вимкненому вмикачі “маси”.

3.12. Машиніст повинен застосовувати тільки справний інструмент, без тріщин, забоїн, задирок.

3.13. Необхідно застосовувати гайкові ключі відповідного розміру. Забороняється застосовувати прокладки між зівом ключа і гранями гайок.

3.14. При підтягуванні кріпильних деталей необхідно стерегтися розміщених поблизу деталей з гострими кутами і кромками.

3.15. При перевірці рівня мастила в кінцевих передачах необхідно стерегтися викиду гарячого мастила.

3.16. Забороняється користуватись відкритим вогнем при перевірці рівня електроліту в банках акумулятора.

3.17. Оглядати і обслуговувати акумуляторні батареї необхідно обережно. При приготуванні електроліту необхідно спочатку налити в посудину води, а потім, безперервно перемішуючи, тонким струменем доливати кислоту. Зворотний порядок забороняється.

3.18. Забороняється при перевірці ступеня зарядженості акумуляторної батареї навантажувальною вилкою торкатись опору, що нагрівся, бо це може призвести до опіку.

3.19. Щоб уникнути опіків при демонтажу і монтажу деталей поблизу гарячого вихлопного колектора, не можна торкатись його.

3.20. Очищати та обмивати деталі та вузли необхідно скребком, ганчіркою або щіткою.

3.21. Перевіряти натяг ременю вентилятора необхідно тільки при непрацюючому двигуні.