Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 4)
Страница 7 из 41
Проводити ремонтні роботи під піднятим кузовом автомобіля-самоскида, самоскидного причепа без попереднього його звільнення від вантажу;
Транспортувати агрегати на візках, не обладнаних пристосуванням, яке запобігає їх падінню;
Прокручувати карданний вал за допомогою лома або монтажної лопатки;
Здувати пил, ошурки, стружку, дрібні обрізки стислим повітрям.
3.5. Ремонт, заміна підйомного механізму кузова автомобіля-самоскида, самоскидного причепа або доливка в нього масла повинні проводитися після установлення під піднятий кузов спеціального додаткового упору, що виключає можливість падіння або довільне опускання кузова.
3.6. У зоні технічного обслуговування і ремонту автомобілів забороняється:
Виконувати роботи на робочих місцях, які не відповідають вимогам безпеки;
Протирати автомобіль і мити агрегати, руки тощо легкозаймистими рідинами (бензином, розчинниками і т. п.);
Зберігати легкозаймисті рідини і горючі матеріали, кислоти, фарби, карбід кальцію тощо в кількостях більше змінної потреби;
Проводити роботи з відкритим вогнем без спеціального дозволу і вжиття заходів протипожежної безпеки;
Заправляти автомобіль паливом;
Зберігати чисті обтиральні матеріали разом з використаними;
Захаращувати проходи між стелажами і виходи з приміщень матеріалами, обладнанням, тарою, знятими агрегатами тощо;
Зберігати відпрацьоване масло, порожню тару з-під палива і мастильних матеріалів;
При установці автомобіля на оглядову яму перекривати їм основний і запасний виходи з неї;
Встановлювати автомобілі з відкритою горловиною баків і при наявності підтікання із паливної системи.
3.7. При проведенні робіт по технічному обслуговуванню і ремонту автомобілів на газовому паливі необхідно:
Підняти капот для провітрювання;
Виконувати роботи по зняттю, установці і ремонту газової апаратури тільки за допомогою спеціального пристосування, інструмента і обладнання; агрегати газової апаратури дозволяється знімати тільки в охолодженому стані (при температурі поверхні деталей не вище +60 °С);
Перевіряти герметичність газової системи живлення стиснутим повітрям, азотом або іншими інертними газами при закритих витратних і відкритому магістральному вентилях;
Оберігати газове обладнання від забруднення і механічних пошкоджень;
Кріпити шланги на штуцерах хомутиками.
3.8. Регулювання приладів газової системи живлення безпосередньо на автомобілі повинні виконуватись в окремому спеціально обладнаному приміщенні, ізольованому від інших приміщень перегородками (стінами).
3.9. При проведенні технічного обслуговування і ремонту автомобілів, працюючих на газовому паливі, забороняється:
Підтягати різьбові з’єднання та знімати з автомобіля деталі газової апаратури і газопроводи, що знаходяться під тиском;
Випускати стислий газ в атмосферу або зливати зріджений газ на землю;
Скручувати, сплющувати та перегинати шланги і трубки, користуватися замасленими шлангами;
Установлювати газопроводи “кустарного” виробництва;
Застосовувати допоміжні важелі при відкриванні та закриванні магістрального та витратних вентилів;
Використовувати для кріплення шлангів дріт або інші предмети.
3.10. При роботі гайковими ключами необхідно підбирати їх відповідно до розмірів гайок; правильно накладати ключ на гайку. Не можна підтискати гайку ривком.
3.11. При роботі зубилом або іншим інструментом для рубки необхідно користуватися захисними окулярами для запобігання пошкодження очей металевими частками, а також надівати на зубило захисну шайбу для захисту рук. Забороняється стояти проти кінця заготовки, що обрубається.
3.12. Перевіряти співвісність отворів дозволяється за допомогою конусної оправки, а не пальцями.
3.13. Зняті з автомобіля вузли та агрегати слід установлювати на спеціальні стійкі підставки, а довгі деталі - на стелажі.
3.14. При роботі з пневматичним інструментом подавати повітря дозволяється після установки інструмента у робоче положення. Забороняється направляти струмінь повітря на себе або на інших.
3.15. З’єднувати шланги пневматичного інструмента і роз’єднувати їх дозволяється після вимкнення подачі повітря.
3.16. Паяльні лампи, електричні і пневматичні інструменти дозволяється видавати особам, які пройшли інструктаж та знають правила поводження з ними.
3.17. Перед тим, як користуватися переносними світильниками, необхідно перевірити наявність на лампі захисного скляного ковпака, захисної сітки і справність кабелю.
3.18. При перевірці рівня масла і рідини в агрегатах забороняється користуватися відкритим вогнем.
3.19. При заміні або доливанні масел і рідин в агрегати, зливні і заливні пробки необхідно відкручувати і закручувати призначеним для цієї мети інструментом.
3.20. Для подання мастила у високо розміщені маслянки необхідно користуватися стандартною підставкою під ноги в оглядовій ямі.
3.21. Для роботи попереду і позаду автомобіля і для переходу через оглядову яму необхідно користуватися перехідними містками, а для спуску в оглядову яму і підйому з неї - спеціальними сходами.
3.22. Забороняється:
Вмикати електроінструмент до мережі при відсутності або несправності штепсельного роз’єму;
Переносити електричний інструмент, тримаючи його за кабель, а також торкатися рукою частин, що обертаються, до їх зупинки;
Направляти струмінь повітря на себе або на інших при роботі з пневматичним інструментом;
Встановлювати прокладку між зівом ключа і гранями гайок і болтів, а також нарощувати ключ трубою або іншими важелями, якщо це не передбачено конструкцією ключа.
3.23. Для перевірки і випробовування гальм на стенді необхідно вжити заходів, що виключають самовільне скочення автомобіля з валиків стенда.
3.24. Робота на діагностичних і інших постах з працюючим двигуном дозволяється при увімкненій місцевій витяжній вентиляції, яка ефективно видаляє відпрацьовані гази.
3.25. Забороняється працювати у виробничих приміщеннях, де виділяються шкідливі речовини, при несправній або не увімкненій вентиляції.
3.26. На дільницях і в цехах, де ведуться роботи з деталями, забрудненими етилованим бензином, повинні встановлюватися баки з гасом.
У разі попадання етилованого бензину на шкіру рук або інші частини тіла необхідно обмити ці місця гасом, а потім теплою водою з милом.
3.27. Забороняється працювати на обладнанні зі знятим, незакріпленим або несправним обгороджуванням.
3.28. Роботи під піднятими кузовами машин проводяться при встановленій упорній штанзі, що запобігає опусканню кузова.
3.29. Зняття і установку пружин роблять спеціальними знімачами.
3.30. Випресовування та запресовування втулок, підшипників та інших деталей з щільною посадкою повинно проводитись за допомогою спеціального пристосування, пресів або молотків з мідними бойками.
3.31. При ремонті автомобілів з високим розташуванням вузлів і деталей застосовуються сходи-драбини з рівнями шириною не менше 150 мм. Застосовувати приставні сходи забороняється.
3.32. Перед проведенням робіт, які пов’язані з прокручуванням колінчастого та карданного валів, вимкнути запалювання, перекрити подачу палива.
3.33. При роботі під автомобілем користуйтеся захисними окулярами, лежаками.
3.34. Заміну ресор проводите після їх розвантаження і установки автомобіля на підставки.
3.35. При запуску двигуна тримати заводну рукоятку так, щоб всі пальці руки обхоплювали її з одного боку.
3.36. При обкатці двигуна стережіться його частин, що обертаються.
3.37. Перед накачуванням шин після їх установки на колесо пересвідчитеся, що замкове кільце правильно встановлене в пазу диска.
Щоб уникнути травмування диском, що вилітає, накачувати колесо слід з запобіжною вилкою або в спеціальній кліті.
3.38. Не можна знімати з машини агрегати, вузли в той час, коли під машиною працюють люди.
3.39. Не можна укладати і ставити біля машини, на підніжки, на естакаді зняті агрегати, вузли і деталі, оскільки вони можуть впасти і нанести травму працюючим.