Сегодня: 25 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

2.9. Приступаючи до роботи, водій повинен мати при собі:

– посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії та талон, що додається до посвідчення;

– реєстраційний документ на транспортний засіб;

– оформлений шляховий лист;

– схему (маршрут) руху.

2.10. Після зупинки автомобіля біля місця посадки і висадки пасажирів водій повинен загальмувати автомобіль, затягнути стоянкове гальмо, поставивши важіль перемикання коробки передач у нейтральне положення.

2.11. Водієві забороняється:

– керувати автомобілем у хворобливому або втомленому стані, вживати до роботи і в робочий час навіть найслабші алкогольні напої або наркотичні засоби;

– передавати керування автомобілем іншим особам.

2.12. Водій, що відпрацював одну зміну, до перевезення людей у цей же день не допускається.

2.13. Перед поїздкою водій повинен проінструктувати пасажирів про порядок посадки і висадки та попередити їх про те, що стояти в кузові автомобіля під час руху заборонено.

2.14. Число пасажирів у кузові не повинно перевищувати для вантажних автомобілів числа місць, наведених у таблиці:

Таблиця:

Вантажопідйомність (т)

Менше 1,5

1,5–2

2,5–3

3,5–4,5

5–7

Більше 7

Кількість пасажирів (число місць для сидіння), осіб

9

16

20

24

30

36

2.15. Швидкість руху при перевезенні пасажирів не повинна перевищувати 60 км/год.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Водій повинен починати рух, тільки переконавшись, що це буде безпечно для пішоходів і пасажирів, після одержання сигналу від старшого, який сидить у кузові, після подачі попереджувального сигналу, не створюючи перешкод руху іншому транспорту.

3.2. Рух автомобіля з пневматичним приводом гальм дозволяється при наявності тиску в системі гальм не менше 5 кг/см2.

3.3. Забороняється перевозити людей у кабіні поруч з водієм в кількості понад передбачену технічною характеристикою кількість місць.

3.4. Не можна допускати посадку і висадку на ходу, їзду на підніжках, бамперах, крилах, бортах та ін.

3.5. При появі під час руху різкого запаху бензину, дизельного палива і відпрацьованих газів водій повинен негайно зупинити машину, виявити причину їх появи, усунути несправність.

3.6. При наближенні до ділянок дороги з підвищеною небезпекою руху водій повинен знизити швидкість до меж, які гарантують безпеку руху, а в разі потреби, зупинити автомобіль у безпечному місці.

3.7. Рух по залізничному переїзду та зупинка перед ним в разі відсутності покажчика числа рядів або ліній розмітки допускається тільки в один ряд.

3.8. Забороняється обганяти транспорт як перед залізничним переїздом, так і на самому переїзді.

3.9. Забороняється в’їжджати на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі, коли горять червоні вогні (незалежно від положення шлагбаума), при

Цьому водій повинен зупинитись не менше, ніж як за 5 м від шлагбаума (світлофора), а при його відсутності – не ближче 10 м від найближчої рейки.

3.10. При відкритому шлагбаумі або не увімкненому червоному сигналі світлофора в’їжджати на переїзд можна тільки переконавшись у відсутності поїздів (локомотивів, дрезин), що наближаються.

3.11. Якщо на залізничному переїзді немає шлагбаума і світлової сигналізації, водій, перш ніж виїхати на нього, повинен зупинитися, вийти з машини і переконатися в тому, що до переїзду не наближається поїзд (локомотив, дрезина).

3.12. Водієві забороняється:

– переїжджати залізничні колії у невстановлених місцях; в’їжджати на переїзд, якщо за ним утворився затор, який змусить зупинитися на переїзді;

– перемкнути передачі і вимкнути зчеплення на переїзді;

– самовільно відкривати шлагбаум або об’їжджати його.

3.13. При вимушеній зупинці на залізничному переїзді водій автомобіля повинен:

– висадити і відвести пасажирів убік від залізничної колії;

– при можливості послати двох осіб уздовж колії в обидва боки від переїзду на 1000 м (якщо одного, то в бік гіршої видимості), пояснивши їм, як подавати сигнали зупинки поїздам, які наближаються: вдень – круговим рухом руки з клаптем яскравої тканини (речі) перед собою, вночі – засвіченим ліхтарем або факелом;

– залишатися біля транспортного засобу і вживати заходів до якнайшвидшого звільнення переїзду, уважно стежачи, чи не наближається поїзд (локомотив, дрезина);

– з моменту зупинки подавати звукові сигнали загальної тривоги (один довгий, три коротких), а якщо з’явиться поїзд, бігти йому назустріч збоку від рейкової колії, подаючи сигнал зупинки.

3.14. Наближаючись до повороту дороги в гірській або пересіченій місцевості, водій повинен зайняти крайнє праве положення і подати звуковий сигнал.

3.15. На дорогах у гірській та пересіченій місцевості забороняється:

– рух на крутих спусках з вимкнутим зчепленням або передачею;

– стоянка в місцях, з яких дорогу не видно на 100 м у кожному напрямку.

3.16. Забороняється перемикати передачі на підйомі по слизькій дорозі з незабезпеченим коефіцієнтом зчеплення колеса з дорогою, особливо в зимовий час. При цьому водій повинен вибрати таку передачу, яка забезпечить подолання всієї ділянки шляху без перемикань.

3.17. При русі по пилових дорогах необхідно збільшити дистанцію між автомобілями. Автомобіль, який іде ззаду, має бути поза межею пилу автомобіля, що йде попереду.

3.18. Рух автомобіля по кризі рік, водоймищ дозволяється тільки по спеціально обладнаних з’їздах та дорогах, обставлених віхами, які мають покажчики та дорожні знаки. При русі автомобіля по кризі доцільно висадити людей з автомобіля і переправити пішки на відстані 5 м один від одного і не менш як 20 м від автомобіля. Дверцята кабіни водія повинні бути відчинені і зафіксовані.

3.19. В темну пору доби та в умовах недостатньої видимості, незалежно від ступеня освітлення дороги, на вантажному автомобілі для перевезення людей, що рухається, повинні вмикатися фари ближнього (дальнього) світла.

3.20. Дальнє світло слід перемикати на ближнє не менш як за 250 м до зустрічного транспортного засобу, а також тоді, коли воно може засліпити інших водіїв, зокрема тих, що рухаються в попутному напрямку.

Світло переключають при більшій відстані, якщо водій зустрічного транспортного засобу періодичним перемкненням світла фар покаже потребу в цьому.

У разі засліплення водій повинен увімкнути аварійну світлову сигналізацію і, не змінюючи смуги руху, зменшити швидкість або зупинитися.

3.21. Під час вимушеної зупинки і стоянки на неосвітлених ділянках доріг у темну пору доби в умовах недостатньої видимості на вантажному автомобілі для перевезення людей мають бути увімкнені габаритні або стоянкові вогні (в умовах недостатньої видимості дозволяється увімкнути ближнє світло або протитуманні фари та задні протитуманні ліхтарі).

Якщо габаритні вогні несправні, транспортний засіб слід прибрати за межі дороги.

3.22. Протитуманні фари слід використовувати в умовах недостатньої видимості як окремо, так і з ближнім або дальнім світлом фар.

3.23. Забороняється підключати задні протитуманні ліхтарі до сигналів гальмування.

3.24. У всіх випадках, що загрожують безпеці людей або рухові транспортних засобів, водій повинен вжити всіх заходів, щоб не допустити нещасного випадку або дорожньо-транспортної пригоди, та відвести автомобіль за межу проїжджої частини дороги, при необхідності.

3.25. Коли водій змушений відійти від машини, він повинен вимкнути двигун і загальмувати автомобіль ручним гальмом, взявши з собою ключ запалювання.

Виходячи з кабіни автомобіля на проїжджу частину дороги, водій повинен спочатку переконатись у відсутності руху транспортних засобів як у попутному, так і в зустрічному напрямках.

3.26. Забороняється перевозити дітей до 16-річного віку в кузові будь-якого вантажного автомобіля.

3.27. Аварійна світлова сигналізація повинна бути увімкнена:

– у разі вимушеної зупинки;

– у разі засліплення водія світлом фар;

– на транспортному засобі, що рухається з технічними несправностями, якщо такий рух не заборонено правилами;

– на транспортному засобі, що буксирується (якщо сигналізація відсутня або зіпсована, цей транспортний засіб повинен бути позначений знаком аварійної зупинки, який прикріплюється на ньому ззаду);

– для інформування водіїв про виникнення заторів в дорожньому русі.

3.28. Разом з увімкненням аварійної світлової сигналізації слід установити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані, яка забезпечує безпеку руху, але не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах і 40 м – поза ними у разі:

– дорожньо-транспортної пригоди;

– вимушеної зупинки в місцях, де з урахуванням наявної видимості транспортний засіб не може бути своєчасно помічений іншими водіями.

3.29. Якщо транспортний засіб не обладнано аварійною світловою сигналізацією або вона несправна, треба установити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар.

3.30. При несправності паливної системи водієві забороняється у всіх випадках запуск двигуна шляхом заливання бензину в карбюратор безпосередньо із ємності шлангом або іншим способом.

3.31. Забороняється під час стоянки водіям, пасажирам відпочивати або спати в кабіні, закритому кузові при працюючому двигуні.