Сегодня: 24 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. Водію дозволяється виїжджати на лінію тільки після проходження медичного огляду і відповідної відмітки про це у дорожньому (маршрутному) листі.

2.2. Водій повинен перевірити:

- наявність:

- посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;

- талона, що додається до посвідчення;

- реєстраційного документа на транспортний засіб;

- дорожнього (маршрутного) листа;

- чинного договору обов’язкового страхування цивільної відповідальності власника транспортного засобу;

- технічний стан мікроавтобуса, справність гальмової системи, кермового керування, приладів освітлення, сигналізації, роботу склоочисників, установку дзеркал, відсутність підтікання палива, мастил, антифризу, чистоту номерних знаків;

- тиск повітря у шинах;

- наявність інструменту та інвентарю;

- заправку автомобіля паливом, мастилом, антифризом, рівень електроліту в акумуляторній батареї;

- наявність запасного колеса, буксирного тросу, домкрату, аптечки першої допомоги, вогнегасника; знаку аварійної зупинки; сигнального жилету;

- цілісність вітрового та бокових стекол, справність склопідйомних механізмів;

- відсутність на сидіннях та їх спинках провалів, подертих місць;

- справність замків на усіх дверях;

- наявність противідкатних упорних колодок (не менше 2 шт.).

2.3. Перед запуском двигуна необхідно переконатися, що автомобіль загальмований ручним гальмом, а важіль перемикання передач поставлений у нейтральне положення.

2.4. Запуск двигуна повинен здійснюватися за допомогою стартера. Використовувати пускову рукоятку дозволяється тільки у виняткових випадках. При запусканні двигуна автомобіля пусковою рукояткою необхідно додержуватись таких вимог:

– встановити упорні колодки з обох боків колеса;

– пускову рукоятку прокручувати знизу догори;

– не брати рукоятку в обхват;

– при ручному регулюванні випередження запалювання установлювати пізнє запалювання;

– не вмикати запалювання, провернути колінчастий вал, переконавшись, що важіль перемикання передач знаходиться у нейтральному положенні, увімкнути запалювання;

– не застосовувати будь-яких важелів та підсилювачів, що діють на пускову рукоятку або храповик колінчастого валу.

Забороняється здійснювати запуск двигуна буксируванням автомобіля та перемиканням ланцюга живлення стартера.

Перед запуском двигуна автомобіля, який увімкнений до системи підігрівання, необхідно вимкнути та від’єднати елементи підігрівання.

2.5. Заправку автомобіля проводити при непрацюючому двигуні. Під час заправки автомобіля забороняється:

– палити та користуватися відкритим вогнем;

– проводити ремонтні та регулювальні роботи;

– допускати переливання та розливання палива;

– знаходитися у салоні пасажирам.

2.6. Перед заправкою системи охолодження двигуна антифризом перевірити, чи немає у з’єднувальних шлангах, радіаторі підтікання, при наявності – усунути його.

2.7. Швидкість руху транспортних засобів на території підприємства не повинна перевищувати 10 км/год, у приміщеннях – 5 км/год.

2.8. Про всі відхилення і порушення, що встановлені під час приймання або заступання на зміну, необхідно повідомити свого безпосереднього керівника і не приступати до роботи до їх усунення або вжиття визначених керівником запобіжних заходів.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Водій зобов’язаний виконувати Правила дорожнього руху і вказівки регулювальників. Рухатися необхідно тільки за вказаним у дорожньому листі маршрутом.

3.2. Вибирати швидкість слід з урахуванням дорожньої обстановки, інтенсивності і характеру руху, метеорологічних умов.

3.3. Під час роботи водій повинен дотримуватися санітарних норм і правил особистої гігієни. Забороняється забруднювати навколишнє середовище. Переодягатися і залишати особисті речі та одяг треба в побутових приміщеннях. Не можна мити руки бензином, гасом, емульсією. Воду для пиття вживати із спеціально обладнаних джерел, їжу необхідно приймати в спеціально обладнаній кімнаті або їдальні, буфеті.

3.4. Водію забороняється:

– перевозити у салоні більшу кількість людей, ніж обладнано місць для сидіння або зазначено у паспорті заводу-виготовлювача;

– керувати автомобілем з відкритими дверима;

– їсти, пити і палити під час руху.

3.5. При зупинці (стоянці) мікроавтобуса водій, залишаючи транспортний засіб, повинен вжити всіх заходів проти самовільного його руху: зупинити двигун, встановити важіль перемикання передач (контролера) в нейтральне положення, загальмувати автомобіль ручним гальмом.

Якщо мікроавтобус стоїть навіть на незначному уклоні шляху, необхідно додатково встановити під колеса упорні колодки.

На спусках та підйомах, де спосіб постановки не регламентується засобами регулювання руху, транспортні засоби необхідно ставити під кутом до краю проїзної частини так, щоб унеможливити їх самовільний рух.

3.6. При вимушеній зупинці мікроавтобуса на узбіччі або на краю проїзної частини дороги для проведення ремонту водій зобов’язаний увімкнути аварійну світлову сигналізацію, одягти сигнальний жилет та установити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м – за їх межами. Автомобіль повинен бути загальмований ручним гальмом, під колесами мають бути упорні колодки.

3.7. Забороняється під час стоянки відпочивати або спати в кабіні, салоні при працюючому двигуні.

3.8. Виходячи з мікроавтобуса, водій повинен попередньо переконатися у стані поверхні (наявність вибоїн, слизькості, сторонніх предметів тощо), а при виході на проїзну частину дороги – ще й у відсутності руху як у попутному, так і зустрічному напрямках.

3.9. Перед подачею мікроавтобуса назад водій повинен переконатися, що його ніхто не обганяє і поблизу немає людей або будь-яких перешкод.

3.10. При перегріванні двигуна пробку радіатора можна відкривати тільки тоді, коли температура води (рідини) нижче 100° С, інакше при відкриванні пробки відбудеться викидання киплячої води.

Пробку радіатора на гарячому двигуні необхідно відкривати у рукавицях або накривши ганчіркою. Відкривати слід обережно, не допускаючи інтенсивного виходу пари у бік відкриваючого.

3.11. Взимку для уникнення обмороження під час усунення несправностей слід працювати тільки у рукавицях. Забороняється торкатися до металевих предметів, деталей та інструменту голими руками.

3.12. Під час ремонту мікроавтобуса на лінії водій зобов’язаний виконувати вимоги безпеки праці, які встановлені для профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів на підприємстві.

Забороняється при ремонті на узбіччі знаходитися під автомобілем з проїзної частини дороги. У разі відсутності у водія необхідних пристроїв та інструменту для безпечного виконання конкретного виду робіт ремонт забороняється.

Забороняється допускати сторонніх осіб до ремонту автомобіля на лінії.

3.13. Перед вивішуванням частини автомобіля домкратом необхідно встановити його на горизонтальну неслизьку площадку за межами проїзної частини дороги, загальмувати автомобіль ручним гальмом, встановити під колеса упорні колодки, вивести людей із салону, зачинити двері.

При вивішуванні частини автомобіля домкратом на ґрунтовій поверхні необхідно вирівняти місце установлення домкрата, покласти під домкрат міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку.

Забороняється встановлювати домкрат на випадкові предмети.

3.14. Буксирування несправних автомобілів повинно здійснюватися відповідно до Правил дорожнього руху.

3.15. Для перевірки наявності палива в паливних баках слід застосовувати спеціальні лінійки, які виключають іскроутворення в результаті ударів; переносні світильники у вибухобезпечному виконанні та інші пристрої.

3.16. Для запобігання виникненню пожежі на автомобілі забороняється:

– подавати при несправній паливній системі бензин в карбюратор із ємності самопливом за допомогою шланга або іншим способом;

– проводити ремонт паливної системи при працюючому або гарячому двигуні, увімкненому запалюванні;

– залишати на двигуні забруднені маслом або паливом використані обтиральні матеріали;

– палити і користуватися відкритим вогнем у безпосередній близькості від приладів системи живлення двигуна, для визначення наявності палива у баку, а також при заправленні автомобілів із додаткових ємностей.

3.17. Про нещасні випадки, раптове захворювання, аварії, несправності та інші недоліки, що сталися на лінії, водій повинен повідомити безпосереднього керівника або вищу особу за допомогою засобів зв’язку або іншим способом.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Водій повинен очистити автомобіль від бруду і поставити у відведене для стоянки місце.

4.2. Запалювання повинно бути вимкнуто і відключена “маса”, якщо є вимикач, а на автомобілях, де його немає, – клема акумулятора. Автомобіль повинен бути загальмований ручним гальмом. Якщо уклон площадки більше 1%, під колеса необхідно установити упорні колодки.

4.3. У разі знаходження автомобіля у приміщенні пуск двигуна для будь-якої мети, крім виїзду автомобіля з приміщення, забороняється.

4.4. Водій повинен:

– вимити руки та обличчя водою з милом або прийняти душ;

– повідомити безпосереднього керівника про всі недоліки, що сталися або виявилися під час роботи.