Сегодня: 20 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

Частини дороги, зупинити двигун, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, вивести людей із салону, закрити двері, встановити під колеса, що не підіймаються, упорні колодки.

При вивішуванні домкратом частини автомобіля на ґрунтовій поверхні необхідно вирівняти місце установки домкрата, покласти під домкрат міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку.

Забороняється встановлювати домкрат на випадкові предмети.

5.6. При накачуванні або підкачуванні знятих з автомобіля шин в дорожніх умовах необхідно у вікна диска колеса встановити запобіжну вилку відповідної довжини і міцності або покласти колесо замковим кільцем униз.

5.7. При появі під час руху запаху бензину водій повинен негайно зупинити автомобіль, виявити причину появи запаху та усунути її.

5.8. На автомобілі, який працює на газовому паливі, при будь-якій несправності редукторів високого і низького тиску, електромагнітного запірного клапана необхідно закрити витратні та магістральний вентилі, а несправні вузли зняти з автомобіля та направити на перевірку до спеціальної майстерні (спеціалізованої дільниці).

5.9. При вимушеній зупинці на залізничному переїзді водій автомобіля зобов’язаний висадити людей і негайно вжити всіх заходів для звільнення переїзду і зупинки поїзда.

Якщо автомобіль не вдається видалити з переїзду, то водій автомобіля повинен:

– послати двох людей вздовж шляхів в обидва боки на 1000 м від переїзду (якщо одного, то у бік гіршої видимості шляху), пояснивши порядок подачі сигналу зупинки машиністу поїзда, що наближається; сигналом зупинки служить круговий рух руки: вдень - з клаптем яскравої матерії або будь-яким добре видним предметом, вночі - факелом або ліхтарем;

– залишатися біля автомобіля і подавати сигнали загальної тривоги серіями з одного довгого і трьох коротких звукових сигналів;

– бігти назустріч поїзду (локомотиву, дрезині) при його появі, подаючи сигнал зупинки.

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ВОДІЯ МІКРОАВТОБУСА

1. Загальні положення

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, Типового положення про порядок проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, ДНАОП 0.00-1.28-97 “Правила охорони праці на автомобільному транспорті”.

1.3. Відповідно до статті 18 Закону України “Про охорону праці”, працівник зобов’язаний “знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту, проходити у встановленому порядку попередні та періодичні медичні огляди”.

1.4. Залежно від конкретних умов організації виробничого процесу, а також у зв’язку з допущеними аваріями і нещасними випадками до Інструкції можуть вноситися зміни і доповнення, які викладаються на окремому аркуші за підписом керівника відповідного структурного підрозділу.

1.5. Інструкція є обов’язковим для виконання нормативним документом для працівників, які працюють за професією водій мікроавтобуса (далі – водій).

1.6. Водій працює на закріпленому за ним мікроавтобусі і виконує роботу по міжміських і міських перевезеннях пасажирів та вантажів.

1.7. До роботи водієм допускати осіб віком не молодше 19 років, які пройшли попереднє спеціальне навчання у закладах освіти за фахом, мають категорію “D”, можуть виконувати роботу з керування автомобілем і пройшли відповідне медичне обстеження. В подальшому водій повинен проходити періодичні медичні огляди – один раз на два роки.

1.8. До роботи на мікроавтобусах та їх обслуговування допускати водіїв, які пройшли вступний, первинний, повторний, у разі необхідності – позаплановий та цільовий інструктажі з охорони праці, пожежної безпеки, а також з питань подання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків.

Після первинного інструктажу на робочому місці водій повинен протягом 2–15 змін пройти стажування під керівництвом досвідченого кваліфікованого працівника, який призначається наказом або розпорядженням по структурному підрозділу.

Повторний інструктаж проводиться раз на 3-и місяці.

1.9. Водій зобов’язаний виконувати Правила внутрішнього трудового розпорядку, дотримуватися трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці.

Забороняється з’являтися на робочому місці в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння, вживати спиртні напої під час роботи, палити в заборонених місцях.

Водій повинен дотримуватися встановленого розпорядку роботи: розписатися про своє прибуття і вибуття з роботи у відповідному журналі або у табельника, як встановлено у структурному підрозділі.

На безперервних роботах забороняється залишати робоче місце до прибуття змінника. В разі неприбуття змінника необхідно повідомити про це свого керівника.

1.10. Водій повинен виконувати тільки ту роботу, яка доручена, якій навчений і з якої проінструктований. При отриманні нової роботи необхідно одержати від безпосереднього керівника робіт проведення інструктажу з охорони праці.

1.11. Під час роботи на водія можуть діяти такі небезпечні і шкідливі фактори виробничого середовища:

– підвищені нервове та фізичне навантаження;

– монотонність праці;

– підвищена або знижена температура повітря;

– підвищена швидкість руху повітря у теплий період року;

– підвищені рівні шуму і вібрації;

– наїзди транспортних засобів, що рухаються;

– наїзди при запуску двигуна, самовільному русі транспортних засобів;

– термічні фактори (пожежі, вибухи при подачі палива в карбюратор двигуна самопливом, перевірці наявності палива в баці з використанням відкритого полум’я, опіки парою, водою із радіатора);

– злочинні дії пасажирів та інших осіб;

– падіння вивішених на домкраті частин мікроавтобуса;

– засліплення світлом фар у темну пору доби;

– підвищена загазованість робочої зони парами бензину, оксидами вуглецю і азоту.

1.12. Водій забезпечується спецодягом, спецвзуття, іншими засобами індивідуального захисту:

– рукавиці комбіновані – на 3 місяці;

– жилет сигнальний – на 24 місяці.

При роботі мікроавтобуса на етилованому бензині на час роботи на лінії видається:

– фартух гумовий з нагрудником – черговий;

– рукавиці гумові – чергові;

– нарукавники хлорвінілові – чергові.

1.13. Водій повинен використовувати за призначенням та дбайливо ставитися до виданого спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту, а також виконувати правила користування ними.

1.14. Невиконання водієм вимог цієї Інструкції вважати порушенням трудової дисципліни, за яке він може бути притягнутий до дисциплінарної, адміністративної, матеріальної або кримінальної відповідальності згідно з чинним законодавством України.

1.15. У приміщеннях і на площадках, де стоять транспортні засоби, забороняється:

– палити, користуватись відкритим вогнем;

– проводити будь-який ремонт транспортних засобів;

– залишати відкритими горловини паливних баків;

– перевіряти наявність палива у баках за допомогою відкритого вогню;

– підзаряджати акумуляторні батареї (у приміщеннях для зберігання автомобілів);

– мити або протирати бензином автомобільні кузови, деталі та агрегати, а також руки та одяг;

– зберігати або залишати в кабіні чи кузові автомобіля бензин, дизельне паливо;

– заправляти автомобілі паливом, а також зливати паливо із баків;

– установлювати автомобілі з небезпечним вантажем;

– зменшувати відстань між автомобілями та елементами будівель.

1.16. За невиконання даної Інструкції водій несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.