Сегодня: 23 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

– підіймати та перевозити вантаж невстановленої маси, підіймати затиснутий та примерзлий вантаж;

– підіймати, опускати і перевозити людей на вилочному захваті навантажувача;

– допускати присутність людей під піднятим вантажем; перевозити вантажі в несправній тарі, ящики вгору дном, на бічних або торцевих стінках;

– виїжджати на схили понад 14° і допускати різке гальмування навантажувача;

– працювати поблизу лінії електропередач та під ними;

– знаходитися і проїжджати під піднятим вантажем;

– перевозити на електронавантажувачах легкозаймисті рідини, а також кислоти, якщо акумуляторна батарея розташована під вантажною платформою;

– залишати навантажувач увімкненим, ставити його в місцях руху автомобілів і на полотні залізниці;

– покидати пост керування при піднятому вантажі.

Якщо необхідно відлучитися від навантажувача, то опустити вилочний захват, вийняти ключ з електричного замка, поставити навантажувач на гальма.

3.35. Припинити роботу, якщо по будь-якій причині каретка рухомого механізму перестає рухатися по сковзалках, і вилочний захват не опускається і не підіймається, і повідомити про це особу, у ведення якої виділений навантажувач. Ці несправності усувати самому водієві не дозволяється.

3.36. У разі втрати навантажувачем стійкого положення (коли задні колеса почнуть відриватися від ґрунту) негайно опустити вантаж вниз.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Поставити навантажувач на місце стоянки.

4.2. Опустити в нижнє положення вилочний захват або змінити робоче пристосування.

4.3. Поставити навантажувач на стоянкове гальмо.

4.4. Розімкнути штепсельний роз’єднувач і вийняти з гнізда вимикача оперативного ланцюга спеціальний ключ.

4.5. Оглянути навантажувач для підготовки до наступного робочого дня (очистити його від бруду, пилу, перевірити кріплення болтів, відсутність підтікання масла з гідросистеми тощо). У разі необхідності, закріпити болти, підтягнути сальники циліндрів підйому і нахилу рами тощо.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. При виникненні поломки або несправності навантажувача, що загрожує безпеці водія або безпеці оточуючих людей (особливо несправності гальма, рульового керування і звукового сигналу), негайно припинити роботу і повідомити про це безпосереднього керівника робіт, в розпорядження якої виділений навантажувач.

5.2. Якщо є потерпілі, надати першу медичну допомогу, а при необхідності викликати швидку медичну допомогу.

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ВОДІЯ ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЯ

1. Загальні положення

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, Типового положення про порядок проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, ДНАОП 0.00-1.28-97 “Правила охорони праці на автомобільному транспорті”.

1.3. До керування легковим автомобілем допускати осіб не молодше 18 років, призначені наказом по підприємству, які мають посвідчення на право керування відповідним типом транспортного засобу і пройшли:

– професійну підготовку;

– медичний огляд (при ухиленні працівника від проходження медичних оглядів працівник до виконання трудових обов’язків не допускається);

– вступний інструктаж;

– навчання безпечним методам і прийомам праці і перевірку знань з безпеки праці;

– первинний інструктаж на робочому місці;

– відповідне навчання і інструктаж (які мають першу кваліфікаційну групу по електробезпеці).

До виконання робіт, не пов’язаних з обов’язками водія, допускати осіб тільки після проведення цільового інструктажу.

1.4. Водій зобов’язаний:

1.4.1. дотримуватися норм, правил і інструкцій з охорони праці і пожежної безпеки, Правил дорожнього руху, Правил внутрішнього трудового розпорядку;

1.4.2. правильно застосовувати колективні і індивідуальні засоби захисту, дбайливо ставитися до виданих для користування спецодягу, спецвзуття і інших засобів індивідуального захисту;

1.4.3. негайно повідомляти своєму безпосередньому керівнику про нещасний випадок, що стався на виробництві, про ознаки професійного захворювання, а також про ситуацію, яка створює загрозу життю і здоров’ю людей;

1.4.4. уміти поводитися з пожежним інвентарем і правильно використовувати його у разі виникнення пожежі;

1.4.5. виконувати тільки доручену роботу.

1.5. Забороняється вживати спиртні напої, а також приступати до роботи в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння. Палити дозволяється тільки в спеціально відведених місцях.

1.6. Небезпечними і шкідливими виробничими факторами при виконанні робіт вважати:

– наїзди проїжджаючих транспортних засобів;

– наїзди при самовільному русі транспортних засобів;

– порушення Правил дорожнього руху пішоходами, що призводять до аварійних ситуацій;

– термічні фактори (пожежі, вибухи при подачі палива в карбюратор двигуна самопливом, перевірці наявності палива в баці з використанням відкритого полум’я, витікання газу із газобалонної установки; опіки парою, водою із карбюратора);

– злочинні дії пасажирів та інших осіб;

– нервово - емоційне напруження при керуванні автомобілем;

– монотонність праці при керуванні автомобілем;

– шум, вібрація;

– незручна робоча поза при ремонті і технічному обслуговуванні автомобіля;

– підвищене фізичне навантаження;

– підвищена температура та швидкість руху повітря в теплий період року;

– підвищена загазованість повітря робочої зони (вміст двоокису вуглеводу, окислу вуглеводу, оксидів азоту, пари бензину тощо).

Першочергове значення серед шкідливих виробничих факторів належить нервово-емоційному напруженню. Величина напруження пов’язана з кількістю і характером інформації, що надходить, відповідальністю за життя учасників руху і збереженням їх здоров’я, за збереження матеріальних цінностей, а також залежить від індивідуальних особливостей водія.

Інформаційний потік, що надходить до водія автомобіля, за певних умов може викликати стан монотонії та засинання під час руху. Це спостерігається під час поїздок у транспортному потоці, що рухається з рівномірною швидкістю, і посилюється за умов одноманітності шляху, низької інтенсивності руху.

Нервово-емоційне напруження залежить також від конкретних ситуацій в реальних дорожніх умовах: різке гальмування, обгін та ускладнений проїзд нерегульованого та регульованого перехрестя, вхід в транспортний потік і вихід з нього тощо.

1.7. Водій забезпечується спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту :

– при керуванні легковим автомобілем – рукавиці комбіновані (термін носіння – 3 місяці); жилет сигнальний (термін носіння – 24 місяці);