Сегодня: 25 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

– рівень електроліту в акумуляторній батареї;

– справність акумуляторів. Кришка акумуляторної батареї повинна щільно прилягати до корпусу.

2.2. Періодично оглядати і змащувати механізм рульового керування, частини контролера, що труться, гальмові важелі тощо. Контролер перевіряти не рідше одного разу на п’ять днів.

2.3. Перевірити відповідність робочого місця наступним вимогам:

– відсутність сторонніх предметів;

– сидіння і спинка сидіння не повинні мати рваних місць, виступаючих пружин, провалів і гострих кутів;

– підлога на робочому місці повинна бути справною та заслана гумовим килимком.

2.4. Перевірити відповідність робочих пристроїв навантажувачів (вилочних захватів, крюків, ковшів тощо) технічній документації.

Навантажувачі з вилочними захватами при транспортуванні дрібних або нестійких вантажів повинні бути обладнані запобіжною рамкою або кареткою для упирання вантажу при переміщенні.

Подовжувачі вилочних захватів повинні бути обладнані защіпками або пристроями, що надійно фіксують їх на захватах.

2.5. До роботи не допускати навантажувачі, що мають такі основні дефекти:

– невідрегульовані і несправні гальма;

– несправні звукові сигнали;

– тріщини у зварювальних швах рами і каретки вантажопідйомника, вилочному захваті тощо;

– ланцюги з дефектами або зносом понад встановлені норми бракування;

– шум, тріск, скрегіт у гідросистемі навантажувача;

– ослаблення кріплень противаг і їх некомплектність;

– підтікання у з’єднаннях маслопроводів, гідросистеми і акумуляторах;

– ослаблення кріплення вантажних ланцюгів до рами і каретки вантажопідйомника;

– відсутність обертання хоча б одного катка рами і каретки;

– ослаблення кріплення зірочок вантажних ланцюгів;

– ненадійне кріплення пальців циліндрів;

– зниження тиску в шинах, наявність на них крізних пробоїв і пошкодження корду.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Роботи по переміщенню вантажів проводити тільки за вказівкою особи, в розпорядження якої виділений навантажувач.

3.2. При русі дотримуватися Правил дорожнього руху для водіїв транспорту. Експлуатувати навантажувач на робочих горизонтальних площадках з твердим і рівним покриттям, очищеними в зимовий час від льоду і снігу, а при ожеледі - посипаних піском.

3.3. Під час укладання (розбирання) штабелів вантажів навантажувачами в зоні їх роботи не повинні проходити шляхи ручного перенесення і перевезення вантажів, а також не повинні проводитися перевантажувальні роботи.

3.4. Дотримуватися встановленої швидкості руху в залежності від умов руху і стану дорожнього покриття. Зменшувати швидкість в місцях пересічення пішохідних доріжок біля входів та виходів у виробничі приміщення.

При будь-якій зупинці ставити навантажувач на ручне гальмо.

3.5. Не перевищувати на території підприємства швидкість 5 км/год; у вузьких, захаращених місцях, в приміщеннях і на поворотах, при русі мимо воріт, дверей, штабелів – 3 км/год.

3.6. При зустрічі з пішоходами на шляху руху попереджати їх сигналом, знаходячись на відстані не менше 5 м; якщо пішоходи не сходять з дороги, зупинити навантажувач.

3.7. При перевезенні вантажу без тари стежити за тим, щоб вантаж був надійно укладений на вилочному захваті і не торкався поверхні шляху руху.

3.8. Подавати попереджувальний звуковий сигнал перед початком руху уперед або назад, підйомом і опусканням вантажу, а також у всіх випадках, коли є можливість несподіваного наїзду на людину.

3.9. При подачі навантажувача заднім ходом, особливо у вузьких проїздах, заздалегідь пересвідчитися у тому, що руху нічого не заважає.

3.10. Дотримуватися дистанції, щоб уникнути наїзду при раптовій зупинці. Відстань до транспорту, що рухається попереду, повинна бути не менше 10 м, а на схилах – не менше 20 м.

3.11. Враховувати габарити пройому при в’їзді і виїзді через ворота, двері.

3.12. Зберігати при собі ключ від головного вимикача і коробки контролера, не передавати ключ стороннім особам.

3.13. Постійно стежити за станом акумуляторів, не допускати їх розрядки нижче допустимих норм.

3.14. Постійно стежити за гальмовою системою, користуватися гальмом як можна рідше, заздалегідь при цьому вимикаючи двигун.

3.15. Перш ніж перейти на задній хід, необхідно загальмувати навантажувач до повної зупинки.

3.16. Перевозити вантаж через рейкові шляхи по залізничному переїзду при піднятому шлагбаумі та дозволяючому сигналі світлофора.

3.17. Під’їжджати до місця навантаження (розвантаження) на першій передачі, не гальмувати різко при ожеледі і мокрій, слизькій дорозі.

3.18. Під’їжджати вилочним захватом під тару або вантаж на малій швидкості, вила підводити так, щоб вантаж розташовувався відносно їх рівномірно.

3.19. Підводити вила вантажного захоплювача під піддон слід обережно. Не проводити одночасний підйом і висунення піддону з осередку стелажу і навпаки.

3.20. Укладати довгомірні вантажі спареними навантажувачами під керівництвом спеціально виділеної особи.

3.21. При розміщенні вантажу на вилочному навантажувачі потрібно дотримуватися наступних вимог:

– вантаж повинен розміщуватись на захватній вилці таким чином, щоб не виникав перекидний момент; при цьому вантаж повинен бути притиснутий до рами вантажопідйомника;

– вантаж повинен розміщуватися рівномірно на обидві лапи і може виходити уперед за межі вилки не більше, ніж на 1/3 довжини лап;

– великогабаритні вантажі дозволяється укладати вище захисного пристрою, але не більше одного місця.

3.22. Проводити захоплення вантажу вилочним захватом при нахилі рами “від себе”, підіймати вантаж – при нахилі рами “на себе”.

3.23. Проводити нахил вилочного захвата з вантажем повільно, плавно переміщуючи важіль керування.

3.24. Підхоплювати і залишати вантаж тільки при наявності просвіту під вантажем, що забезпечує вільний хід і вихід вилочного захвата.

Захоплюючий пристрій повинен забезпечувати висоту підіймання вантажу від землі не менше величини дорожнього просвіту навантажувача і не більше 0,5 м для навантажувача на пневматичних шинах і 0,25 м – для навантажувача на вантажошинах.

3.25. При роботі навантажувача зі стрілою необхідно спочатку підняти вантаж, а потім проводити його транспортування.

Забороняється зіштовхувати вантаж зі штабеля та підтягувати його.

3.26. Перед підйомом і опусканням вантажу загальмувати навантажувач і оглянути місце, звідки підіймати або куди опускати вантаж.

3.27. Підйом і складування вантажу проводити за умов, що навантажувач стоїть на рівній горизонтальній поверхні.

3.28. Підіймати і транспортувати вантаж відповідно до вантажопідйомності машини і таблиці допустимих навантажень на вилах електронавантажувача в залежності від положення центра ваги вантажу.

3.29. Вести навантажений навантажувач при спуску під схил понад 3° тільки на задньому ходу та з малою швидкістю.

3.30. При транспортуванні вантажу підіймати його на висоту не більше 200-300 мм від поверхні шляху, а нахил підйомника “на себе” проводити не повністю.

3.31. Виявляти обережність при транспортуванні вантажів у вузьких проїздах. Не зачіпати штабелі вантажів при повороті.

Перед в’їздом навантажувача у вузьке місце між штабелями, обладнанням, елементами конструкцій будівель і споруд водій зобов’язаний зупинити навантажувач і пересвідчитися у відсутності людей в зоні його роботи.

3.32. Ставити навантажувач перед підйомом і опусканням вантажу на гальмо.

3.33. Встановлювати ящики в штабель по одному або готовими пакетами.

3.34. Під час роботи забороняється:

– проводити профілактичне обслуговування або ремонт навантажувача при піднятих вантажозахватних пристроях (без страховки);

– працювати на машині зі знятим щитком, що закриває панель з електроапаратурою, знятою кришкою акумуляторного ящика;

– укладати вантаж вище захисного пристрою, що захищає робоче місце водія від падіння вантажу;

– укладати вантажі краном безпосередньо на захватний пристрій навантажувача;

– проводити підйом і переміщення вантажу за допомогою тільки одного захоплювача навантажувача;

– торкатися неізольованих, пошкоджених проводів і електророзподільних пристроїв, наїжджати на електричні проводи, що лежать на землі;

– опускати вантаж на труби газо-, паропроводів, електричні кабелі, тимчасові перекриття;