Сегодня: 19 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

3.2.1. Перед виїздом на лінію водій повинен:

- впевнитись в справності автоцементовоза;

- перевірити справність ресор;

- перевірити щільність з'єднань вихлопної труби з патрубком вихлопного колектора двигуна;

- впевнитись у відсутності підтікання в бензопроводах і масла з картера двигуна;

- оглянути сальникове ущільнення коробки відбору потужності;

- перевірити ступінь опору кермової колонки обертанню;

- перевірити надійність ножного та ручного гальмів;

- перевірити стан шин і тиск в них;

- впевнитись в справності цистерни-напівпричепа і приладів на ній, а також перевірити кріплення компресора, наявність в ньому масла, герметичність з'єднання повітропроводів, сальникові ущільнення люка і вентилів;

- перевірити правильність заповнення шляхового листа;

3.2.2. під час руку необхідно:

- уважно слідкувати за дорожніми сигнальними знаками;

- не перевищувати встановленої швидкості;

- не допускати проїзду на підніжках, а також проїзду в кабіні осіб, які не мають відношення до роботи автоцементовоза.

При їзді на слизький дорозі і при спусканні з гір не можна вимикати передачу;

3.2.3.рух автоцементовоза на території будівельного майданчика і діючих підприємств, а також в місцях проходу людей допускається з швидкістю не більше 10 км/год;

3.2.4.перед зупинкою автоцементовоза не можна різко гальмувати.

Слід пам'ятати, що автоцементовоз має великі габарити і масу, тому чим більше швидкість руху, тим більше шлях гальмування, і може статися занос цистерни-напівпричепа.

При необхідності різкого гальмування на слизькій дорозі не слід вимикати зчеплення;

3.2.5. з настанням темряви водій повинен:

- при зупинці автомобіля в дорозі на неосвітлених дільницях і дорогах увімкнути підфарники чи ближнє світло, і заднє червоне світло. Автоцементовоз повинен стояти на узбіччі;

- під час руху в умовах обмеженої видимості (менше 20 м, туман, дощ, снігопад, пил тощо) знизити швидкість, увімкнути світло фар і періодично подавати звукові сигнали;

3.2.6.забороняється:

- керувати автоцементовозом в стані алкогольного сп'яніння, а також в хворобливому, наркотичному стані, а також при ступені втомленості, що може вплинути на безпеку руху;

- передавати керування автоцементовозом іншим особам.

3.3.Вимоги при розвантаженні цементу:

3.3.1.для запобігання утворення пробок в процесі само розвантаження в конструкції сопла передбачений додатковий підсос атмосферного повітря.

Необхідно слідкувати за розрідженням ємності за встановленим на цистерні автоцементовоза маномвакуумметрі;

3.3.2.робота при несправному маномвакуумметрі, а також роз'єднувати шланги-повітропроводи, які знаходяться під тиском забороняється.

На повітрозбірниках обов'язкове встановлення запобіжного клапана;

3.3.3.перед пуском компресора, водій повинен впевнитись в справному стані всіх його частин і запобіжних пристроїв;

3.3.4. робота компресора забороняється у випадках з'явлення недопустимого биття маховика, нагрівання підшипників вище допустимої норми, відсутності масла в картері компресора, з'явлення сильних стуків, зламу будь-якої частини, несправності привода компресора відсутності встановленого для даного компресора мастильних матеріалів;

3.3.5.знімати огородження у компресора під час його роботи, залізати під огородження чи залишати їх незакріпленими після огляду чи ремонту не допускається;

3.3.6. для забезпечення процесу розвантаження цементу з автоцементовозу компресор перемикають на режим нагнітання.

Повітря подають під тканину аероднища і до наконечника розвантажувального пристрою.

Система повітропроводів обов'язково повинна бути забезпечена запобіжними і зворотними клапанами;

3.3.7. утворювати попередній тиск в цистерні автоцементовоза при розвантаженні цементу не дозволяється;

3.3.8.при розвантаженні цементу з автоцементовоза необхідно:

- відчинити кришку на патрубці;

- шлангом для подачі стисненого повітря з'єднати компресор з повітропроводом цистерни-напівпричепа;

- під'єднати розвантажувальний шланг і направити його в склад приймання цементу;

- відчинити запірний кран розвантажувального пристрою;

- увімкнути компресор і створити тиск в цистерні-напівпричепі, який дорівнює робочому;

3.3.9.під час розвантаження цистерни автоцементовоза необхідно слідкувати за показанням мановакуумметра і при підвищенні тиску вище допустимого зупинити компресор і усунути несправність;

3.3.10.закінчення розвантаження автоцементовоза характеризується падінням тиску в цистерні автоцементовоза до нуля;

3.3.11.при чищенні чи ремонті усередині цистерни чи резервуарі робітники повинні бути забезпечені спецодягом, респіраторами, рятувальним поясом з вірьовкою, один кінець якої закріплюється до пояса працюючого, а другий виведений через люк (лаз) зовні.

Помічник, який знаходиться зверху, повинен наглядати за роботою і тримати вірьовку, страхуючи працюючого в резервуарі.

На виконання цих робіт видається наряд-допуск;

3.3.12.технічне обслуговування і ремонт автоцистерни при працюючому двигуні забороняється.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1.Очистити автоцементовоз від бруду, перевірити стан вузлів, усунути виявлені несправності, поставити автоцементовоз на місце, призначене для стоянки і загальмувати.

4.2.При розчепленні тягача від цистерни-напівпричепа водій повинен:

4.2.1.опірний пристрій цистерни-напівпричепа опустити до упору на поверхню дороги (площадки) і подати тягач заднім ходом до переведення опірних пристроїв у переднє положення.

При цьому треба впевнитись в тому, що штир фіксатора закріпив положення опірних пристроїв;

4.2.2.цистерну-напівпричеп загальмувати стоянковим гальмом;

4.2.3.роз'єднувальні крани на тягачі і цистерни-напівпричепи закриті, їх важелі поставити упоперек корпуса крана, з'єднальні головки роз'єднати і захисні кришки зачинити;

4.2.4.вилки електропроводки цистерни-напівпричепа винути з штепсельних розеток тягача;

Від'єднати гнучкий шланг від компресора;

4.2.5.впевнитись, що підвішені на гак передньої частини цистерни проводи не заважають розчепленню;

4.2.6.запобіжник саморозчеплення відвести в сторону і перемістити важіль з'єднально-зчіпого пристрою в крайнє переднє положення;

4.2.7.при увімкненій першій передачі плавно подати тягач вперед до повного розчеплення з цистерною-напівпричепом.

4.3.Зняти спецодяг, засоби індивідуального захисту і покласти у відведене для них місце.

4.4.Помити руки, лице теплою водою з милом; при можливості прийняти душ.

4.5.Доповісти керівнику робіт про всі недоліки, які мали місце під час роботи.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1.Аварійна ситуація крім, викладених в Інструкції, для водіїв вантажних автомобілів може додатково виникнути в разі: виходу з ладу компресора, зчепного пристрою; лопання повітропроводів, виходу з ладу запобіжних та зворотних клапанів, розгерметизації цистерни, попадання цементу в обличчя та інше.

5.2.При виникненні такої ситуації необхідно припинити роботу, доповісти керівнику робіт про те, що сталося.