Сегодня: 02 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 3)

Не переодягатися на робочому місці, всі особисті речі і верхній одяг залишати в побутових приміщеннях;

Роботу виконувати в охайно заправленому, чистому санодязі. Забороняється зашпилювати спецодяг і тримати в кишенях одягу булавки, скляні та гострі предмети;

Волосся прибирати під косинку;

Своєчасно та коротко підстригати нігті;

Перед початком роботи мити руки з милом;

Не мити руки маслом, емульсією, гасом тощо;

При відвідуванні туалету знімати санодяг у спеціально відведеному місці, після відвідування – старанно мити руки з милом, бажано дезинфікуючим;

Приймати їжу в спеціально відведених для цього місцях;

Воду для пиття вживати з спеціально обладнаних місць;

При появі ознак застудного захворювання або шлункової дисфункції, а також нагноювань, порізів, опіків повідомляти керівництво та звертатися в медичні заклади для лікування;

Повідомляти про всі випадки захворювання шлунковими інфекціями у своїй сім’ї.

Забороняється забруднювати навколишнє природне середовище.

1.17. За невиконання вимог даної Інструкції офіціант несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. Необхідно одягнути належний санодяг, а домашній – залишити в шафі санітарно-побутового приміщення. Волосся прибрати під косинку, вимити руки.

2.2. Перевірити:

Стан і відповідність санітарним вимогам, роздавальні страв обіднього залу;

Відсутність на підлозі води, сторонніх предметів, пролитих або розсипаних залишків продуктів харчування тощо;

Цілісність і справність ізоляції електропроводки, розеток, кнопок на пультах керування.

2.3. Підготувати необхідний інвентар, інструмент і посуд та перевірити його придатність для використання.

Ножі, за винятком різальної кромки, не повинні мати гострих граней, столовий і чайний посуд не повинен мати тріщин та відбитих країв, а емальований – пошкодженої емалі.

2.4. Переконатися, що вимірювальне обладнання відповідає метрологічним, торгово-експлуатаційним і санітарно-гігієнічним вимогам, має засвідчувальне тавро органів Держстандарту України та інвентарний номер.

2.5. Про всі відхилення і порушення в санітарному стані робочого місця, несправності обладнання, інструментів, пристосування, що встановлені під час приймання або заступання на зміну, необхідно повідомити свого безпосереднього керівника і не приступати до роботи до їх усунення або вжиття визначених керівником запобіжних заходів.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Під час виконання роботи офіціант зобов’язаний виконувати вимоги безпеки, що передбачені інструкціями з експлуатації обладнання, а також цієї Інструкції.

3.2. Пляшки з напоями та водою перед розкриттям необхідно обтирати зовні чистою вологою тканиною. Розкриття пляшок проводити на столі.

При відкриванні пляшок з шипучими напоями не можна направляти їх горловину в напрямку людей. Не дозволяється витягування коркових пробок з горловини пляшки шляхом нанесення ударів по дну пляшки долонею руки або по твердій поверхні. Відкривати пляшки треба штопорами або ключем.

3.3. Скляні пляшки, склянки необхідно переміщати та ставити таким чином, щоб вони не вдарялися.

3.4. При роздачі гарячих страв (супи, соуси, напої) вони повинні мати температуру не нижче 75°С, другі страви і гарніри – не нижче 65°С, холодні супи та напої – не вище 14°С.

3.5. Перед подачею гарячих страв слід звільнити на столі відвідувача місце для них, прибравши або переставивши непотрібний посуд. Піднос зі стравами треба ставити на спеціальний стіл офіціанта.

Після кожного використання підносу його протирають чистою серветкою.

3.6. Чистий столовий посуд треба зберігати у зачинених шафах або на решітках, а прибори – в спеціальних ящиках-касетах. Забороняється зберігати прибори на підносах.

Не дозволяється використовувати чарки, фужери, келихи та інший посуд, який має сколи чи тріщини.

3.7. При використанні переносних електронагрівачів (електрочайник, електрокип’ятильник тощо) треба слідкувати, щоб кабель живлення не торкався нагрітих поверхонь або предметів.

3.8. При роботі на електронному контрольно-касовому апараті необхідно дотримуватися наступних вимог:

Перед вмиканням апарату оглянути штепсель та шнур живлення і переконатися в їх справності;

Стежити, щоб на клавіатурну панель і корпус апарату не потрапляла вода;

При несправності апарату припинити роботу і вимкнути його;

Після закінчення роботи перемикачем вимкнути його електроживлення і вийняти штепсель з електромережі.

Не дозволяється ремонтувати або регулювати роботу апарату після його пуску, працювати вологими руками, при знятій кришці, а також залишати апарат увімкненим без догляду.

3.9. Офіціанту забороняється:

Вмикати та вимикати обладнання, робота на якому не входить до його обов’язків чи не доручена безпосереднім керівником;

Вмикати в електромережу обладнання несправними вилками, в несправні розетки, або якщо пошкоджена ізоляція проводу;

Відчиняти щити освітлення, замінювати запобіжники та лампочки, торкатися оголених проводів.

3.10. Офіціант зобов’язаний виконувати вимоги встановлених знаків безпеки. Забороняючий знак безпеки з надписом “Не вмикати! Працюють люди” має право знімати тільки той, хто його встановив. Забороняється вмикати в роботу устаткування, якщо на пульті управління встановлено знак “Не включати! Працюють люди”.

3.11. Про кожен нещасний випадок, що стався з ним самим, або свідком якого він був, про аварію, пожежу офіціант повинен негайно повідомити безпосереднього керівника робіт чи іншу посадову особу і вжити заходів до надання першої допомоги потерпілому, ліквідації аварії та гасінню пожежі. До розслідування нещасного випадку необхідно зберегти обстановку на робочому місці та устаткування у такому стані, в якому вони були на момент події, якщо це не загрожує життю і здоров’ю інших працівників і не призведе до більш тяжких наслідків.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Після закінчення роботи офіціант зобов’язаний вимкнути електрообладнання (особливо електронагрівальні пристрої), яке використо­вувалося в роботі.

4.2. Прибрати робоче місце, після миття витерти та покласти у відведене місце посуд, прибори, підноси та інший інвентар. Санітарна обробка, миття і чистка виконуються відповідно до інструкції про правила миття посуду і інвентаря.

4.3. Змінити санодяг і прибрати його в призначене місце.

4.4. Вимити руки і обличчя з милом або прийняти душ.

4.5. Повідомити свого керівника про виконану роботу, несправності та інші зауваження, що сталися під час роботи.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. Під час роботи можливі пожежі, загорання електропроводки, аварії з устаткуванням, що використовується.

5.2. При виникненні пожежі необхідно викликати пожежну частину за телефоном 01, повідомити керівництво і вжити заходів для ліквідації пожежі.

5.3. У разі подальшого поширення вогню, який загрожує особистому життю і життю оточуючих людей, необхідно евакуювати людей згідно з планом евакуації.

5.4. Якщо при короткому замиканні виникло займання електропроводки, слід терміново вжити заходів для знеструмлення обладнання і ліквідації пожежі. Електропроводи та електроустаткування треба гасити вуглекислотними чи порошковими вогнегасниками або піском.

5.5. При раптовому вимкненні напруги треба вимкнути всі електроустановки, що знаходились у роботі.

У разі необхідності офіціант зобов’язаний надати першу допомогу потерпілим при аварії, від нещасного випадку, отруєння або раптово захворілому згідно з “Інструкцією з надання першої (долікарської) допомоги при нещасних випадках”, використовуючи наявні у аптечці ліки і засоби.